Nyitólap

Regisztráció

Belépés
Vasárnap, 2024-05-05, 02:01:03 | Üdvözöllek Vendég
Főmenü
Fórum frissítések
[ 2012-05-08 13:53:08 ]
Csevegő
4324 hozzászólás, utolsó:
Chosen

[ 2012-02-06 10:29:23 ]
Bajnokság 4.0: Versenybíróság
2 hozzászólás, utolsó:
dzsavermadar

[ 2012-02-05 17:39:15 ]
Bajnokság 4.0: észrevételek, javaslatok, ötletek
439 hozzászólás, utolsó:
dzsavermadar

[ 2012-02-05 14:50:43 ]
PHWTCC.hu
8 hozzászólás, utolsó:
Dodi

[ 2012-02-05 08:39:45 ]
A mod
13 hozzászólás, utolsó:
Dodi

Linkek
uCoz Facebook
Prohardver!
VCRC
rFactor Home
GP Hungary
rFactorCentral
NoGripRacing
BMW M1 Procar
Szabályzat és információk



Versenybíróság:

dzsavermadar, m4dm3n, dugojancsi  


Elnök:

dzsavermadar




A PH WTCC TEAM* egy amatőr szimulátoros közösség, mely elsődleges céljának tekinti a szórakozást versenyein. Ugyanakkor természetesen az igazi WTCC-hez hasonlóan ebben a szabályrendszerben összefoglaljuk, hogy mik tartoznak a minden körülmények között betartandó szabályok közé. Ezek nélkül sajnos sok esetben vitahelyzet alakulna ki, ami a közösség hangulatának romlásához vezetne, de ezt mindannyian szeretnénk elkerülni.
A szabályzatot többszörösen ellenőriztük, de hibák (akár helyesírási), változtatnivalók mindig akadhatnak. Ilyen célból kérjük keressétek a PH WTCC TEAM mindenkori vezetőit.

* A PH WTCC TEAM név nem összekeverendő a Prohardver! WTCC TEAM névvel! A liga neve ilyen formában nem kiírandó, nevünk csak a megalakulás helyszínére utal, de nem vagyunk a Prohardver! hivatalos versenycsapata. Kérünk mindenkit, hogy ennek megfelelően járjon el, amennyiben a ligát bárhol szóbahozza!


Tartalomjegyzék:



1. Versenybíróság (VB), Vezetőség

A PH WTCC TEAM bajnokságain és versenyein a vitás helyzetek, szabálytalanságok ellenőrzése, az ezekben a helyzetekben való döntés meghozása a VB feladata. A VB tagjai a versenybírók (továbbiakban vb).
A vitás esetekben a VB döntését minden tagnak el kell fogadnia. Egyet nem értés esetén is tilos a VB bármilyen mérvű és módú rágalmazása, leminősítése! A VB mindenkori aktuális tagjai vizsgálják a vitatott, kétértelmű eseményeket. Amennyiben a döntésben nem tud legalább két vb részt venni, illetve ha valamelyik vb érintett az eseményben, egy konfliktusban nem érintett játékost is felkérhetnek a döntés meghozatalának segítésében. Egyedüli személyként egyetlen vb sem hozhat döntést vitatott eseményben. A Versenybírósági Fórum elérhető ITT.
A Vezetőség alá tartoznak a VB tagjai, a szerveradmin és az elnök. A vezetőség feladatai közé tartozik minden körülmények között a résztvevők felügyelete és a rend fenntartása a játékban/szerveren és a honlapon.


2. Szerver, saját modunk

Szerverünk bérelt szerverként üzemel, jelszóval védett.
A szerver 24 órás üzemmódban működik, 99% rendelkezésre állással, így a PH WTCC TEAM tagjai, akik befizették a szerverbérlés rájuk eső díját, bármikor gyakorolhatnak, versenyezhetnek rajta bajnokságon kívül is. A honlapunkon található PH WTCC MOD 3.1 szintén jelszóval védett. A telepítéshez jelszót kizárólag dzsavermadar adhat ki! Az adminisztrátor mindent megtesz a zökkenőmentes játék érdekében. A szerver elérhetőségéről és az aktuális menetekről webes felület ad folyamatos tájékoztatást. Közvetlen címet és jelszót kiadni kizárólag a szerveradminisztrátor előzetes megkeresésével és beleegyezésével szabad. A jelszavak kiadási tilalmát megszegők a szerverről kizárásra kerülhetnek!



3. A PH WTCC TEAM szerverén való játék feltételei

- a honlapunk regisztrált tagjának kell lenni
- a PH WTCC TEAM szabályzatát el kell fogadni
- versenyzésre kizárólag a saját versenysorozatunk módosítatlan állományai használhatóak



3./a A bajnoksági futamokon való részvétel felételei

- a játékosnak érvényes nevezéssel kell rendelkeznie
- a szerveren legalább 30 kört online meg kell tenni
- ha nincs meg, a játékos csak hátulról indulhat az első versenyen!
- lagmentes kapcsolattal kell rendelkezni a szerverhez, azaz 150 ms ping felett a játékos nem vehet részt a futamon.(ezt a szerveradminnak futamok indítása előtt ellenőriznie kell)

A 30 kört mindig vasárnap este 18:00 óráig kell megfutni. Ezután a játékos körszáma már nem vehető figyelembe. A körszámokat a szerveren futó, webes felületen elérhető Hotlaps adatbázisa rögzíti. A játékosoknak jelezniük kell, ha a legjobb körük érvénytelen volt. Ezen kívül a VB jogosult a játékosok gyorskörének felvételének szúrópróbaszerű bekérésére ellenőrzés céljából vagy ha ez nem áll rendelkezésre, a szerver replay alapján ellenőrizhetik azt. Az érvénytelen gyorskörrel szereplő játékosok ideje törlésre kerül az adatbázisból.


4. Versenyek lebonyolítása

Bajnokságaink versenyeinek megrendezése előre meghatározott időpontokban, a versenynaptár szerint történik. Az előre meghatározott időpontok megváltoztatása csak kivételes esetekben, illetve előre nem látható események miatt lehetséges:

- az adott futamon előzetes bejelentések alapján a benevezett versenyzők kevesebb mint 50%-a tud megjelenni
- a szerveradminisztrátor nem tud megjelenni a futamon és/vagy nem tud távolról segítséget nyújtani a lebonyolításhoz
- egyetlen vb sem tud megjelenni a futamon
- permanens szerverhiba, internethiba stb.


Ilyen esetekben az adott futam elhalasztásra kerülhet, de ilyenkor sem marad el véglegesen! A futamok sorrendje ettől nem változik. Futamot csak rendkívüli esemény hatására indítunk újra (pl. véletlen internetszakadás a szerveren).
Ezekről a restartokról a szerveradminisztrátor dönt a VB-vel közösen.
A futamok elhalasztásáról, illetve újrajátszásáról, szükséges esetekben a VB dönt.

Az időmérő kezdetéről elkéső játékos a fennmaradó időben próbálhat meg mért köröket futni. Amennyiben ez nem sikerül, hátulról indulhat, akárcsak a bemelegítés alatt érkező játékosok. Futamról elkéső játékos nem indulhat (játéktechnikai okok miatt). Késés miatt egyetlen eseményt sem indítunk újra, vagy halasztunk el.
Minden alkalommal 2x12 körös versenyt futunk. Az versenyen a kvalifikációs sorrend szerint állnak fel rajthoz a versenyzők. A második versenyen kvalifikáció nincs, a játékosok felállási sorrendje az első verseny beérkezési sorrendjétől függ. Az első nyolc játékos fordított sorrendben áll a rajthoz, míg az összes többi játékos az első verseny beérkezési sorrendje alapján.
A második verseny befejezése után ér véget a bajnoki hétvége.
A játékosok mindkét versenyen elért teljesítményükért kap(hat)nak ponto(ka)t. Az időmérőn elért „gyorskör” ellenőrzését a VB utólag ellenőrzi, és a valamilyen oknál fogva szabálytalan kört elérő versenyzőt büntetésben részesíti. (lásd. 9/g Egyéb )



4./a Verseny végeredménye,pontozás

A versenyek végeredményének mindig a szerver által rögzített sorrendet vesszük. A versenyeknek akkor van vége, ha az összes játékos befejezte a pályán való versenyszerű gurulást.

PH WTCC Bajnoksági pontozás a következőek szerint:

- 1. hely 30 pont
- 2. hely 26 pont
- 3. hely 23 pont
- 4. hely 20 pont
- 5. hely 18 pont
- 6. hely 16 pont
- 7. hely 14 pont
- 8. hely 12 pont
- 9. hely 10 pont
- 10. hely 9 pont
- 11. hely 8 pont
- 12. hely 7 pont
- 13. hely 6 pont
- 14. hely 5 pont
- 15. hely 4 pont
- 16. hely 3 pont
- 17. hely 2 pont
- 18. hely 1 pont


Az a versenyző, aki nem teljesíti a versenytáv 75%-át, nem kaphat pontot a futamon akkor sem, ha pontszerző helyen végzett!
A pontokat a már kiszabott büntetésekkel együtt számítjuk. Amennyiben a bajnokság végén holtverseny alakulna ki a versenyzők között, úgy a sorrendet a versenyzők győzelmei, vagy annak hiányában legjobb helyezéseik alapján számítjuk ki.
A leggyorsabb körért, verseny vezetéséért, tiszta vezetésért stb. nem jár semmilyen pluszpont, vagy egyéb jutalom.

Csapatpontszámok: Az egy- vagy kétfős csapatok mindegyik versenyzője pontot kap, ami beleszámít a csapat összesítettbe. A háromfős csapatok közül minden csapattag pontja összeadásra kerül majd elosztásra kerül a versenyen részt vett csapattagok számával. Természetesen egyéniben itt is mindhárom versenyző megkapja a pontjait.


4./b A futam lebonyolítási rendje: 

18:20 -- Szabadedzés : 
-- megjelenés nem kötelező, de ajánlott
-- a CHAT használata ENGEDÉLYEZETT

18:30 -- Időmérő : 
-- megjelenés nem kötelező, de ha nem jössz a rajtrács végéről rajtolsz
-- 30 perces időmérő edzés, annyi kört mész amennyit tudsz
-- a CHAT használata TILOS az egész időmérő alatt

19:00 -- Warm up, pihenés:
-- kis lazítás a futam előtt, ilyenkor már érdemes megtankolni az autót a futamra 
-- a CHAT használata ENGEDÉLYEZETT

kb. 19:15 -- Első verseny indítása:
-- 12 körös futam --- kb.: 25 perc
-- a futam felvezető körrel kezdődik, ügyeljünk az egymástól való távolságra ne lökjünk ki senkit
-- rajt hang- és fényjelzés is működik (vagy az utolsó hangjelzésre, vagy a piros kialvására és a   
    zöld megjelenésére indulhatsz)
-- az első kanyarokban fokozott figyelmet kérünk, nem itt kell megnyerni a versenyt arra lesz 30 perc
-- a CHAT használata TILOS az egész futam alatt, akkor is ha kiestél

kb. 19:35 -- Warm up, pihenés : 
-- kis lazítás a futam előtt, ilyenkor már érdemes megtankolni az autót a futamra 
-- a 2. futam rajtsorrendje az első futam beérkezési sorrendje alapján az első 8 helyezett fordul 
   (tehát aki az első futamot nyerte a 2. futamon a 8. helyről startol, aki az első futamom 2. volt a 2.   
   futamon a 7. helyről startol és így tovább, a 9. helytől marad az első futam beérkezési sorrendje)
-- a CHAT használata ENGEDÉLYEZETT

kb 19:45 -- Második verseny indítása: 
-- 12 körös futam --- kb.: 25 perc
-- a futam felvezető körrel kezdődik, ügyeljünk az egymástól való távolságra ne lökjünk ki senkit
-- rajt hang- és fényjelzés is működik (vagy az utolsó hangjelzésre, vagy a piros kialvására és a zöld   
    megjelenésére indulhatsz)
-- az első kanyarokban fokozott figyelmet kérünk, nem itt kell megnyerni a versenyt arra lesz 30 perc
-- a CHAT használata TILOS az egész futam alatt, akkor is ha kiestél


5. Chatstop

A PH WTCC TEAM futamok időmérő edzésén, és a futamokon tilos a nyilvános chat használata, abban az esetben is, ha sem az adminisztrátor, sem valamelyik VB nem írja be, hogy CHATSTOP! Bármely más menetben szabad a szerverchat használata.
A chat tilalmat megsértők büntetésre számíthatnak. A chatstop az utolsó játékos célbaérkezéséig, illetve gyorskörök ellenőrzése előtt a VB-k szerverről való távozásáig tart.
Egyedüli kivételként az időmérésről elkéső játékosok beköszönését ("sziasztok") fogadjuk el, illetve a VB-k tájékoztatóját a játékosok felé, melyre reagálni tilos.
Ha valamelyik VB bármikor Chatstop-ot kér a játékosoktól, úgy azt mindenkinek kötelessége betartani a feloldásig!


6. Nevezés

Bajnokságra jelentkezést a PH WTCC TEAM erre a célra kijelölt fórumtopicjában lehet leadni. A nevezésnek az alábbi adatokat kell tartalmaznia:

- a versenyző neve, ami a játékban megjelenik
- rajtszám
- autó
- csapatnév
- irányítás módja (pl. kormány típusa)


A játékosok egy, kettő, vagy háromfős csapatokat hozhatnak létre. Az egyedüli elvárás, hogy a versenyautó típusa megegyezzen, minden más téren a játékosok egyeztethetnek egymással.

Autót a bajnoki futamok során nem lehet váltani, mindenki azzal indul, amivel nevezett. Bármelyik autóval lehet nevezni.
A játékosok használhatnak saját festésű autókat, sőt a könnyebb azonosítás, és lebonyolítás érdekében ez erősen ajánlott.
Kötelező az autó első szélvédőjén a "PH WTCC TEAM" felirat.
A saját festések leadási határideje minden esetben ki lesz hirdetve. A határidőn kívül érkezett skinek akkor kerülnek a játékba, ha a versenyző már legalább két bajnoki futamon részt vett.

Ezután már csak a meglévő festésével indulhat a versenyző. A bajnokság során autó váltására semmilyen esetben sincsen lehetőség, a VB ezzel kapcsolatos kéréseket, reklamációkat nem fogad el. A játékosok patch formájában megkapják mindenki autóját (a közös használat végett), azonban szigorúan tilos a sajáton kívül bármely versenyszámban bárki más autóját használni! Aki más autójával indul versenyre, azonnal kizárásra kerül a szerverről további döntés idejéig.
Egyedi autó esetén oda kell figyelni a .veh fájl tartalmára, ahol a következőket kell mindenképpen kitölteni:

- number (rajtszám)
- team (csapat rövid neve)
- driver (versenyző játékban megjelenő neve)
- description (ide szintén a versenyző játékban megjelenő neve kerüljön, rajtszámmal együtt)
- fullteamname (a csapat teljes neve)
- teamheadquarters (csapat székhelye - ország, város)
- category (PHWTCC,autó típusa)

Leadott nevezés nélkül nem lehet a PH WTCC TEAM bajnoki futamain részt venni!


7. Óvás

A VB-nek nem kötelessége automatikusan végignéznie a futamokat, szabálytalanságok után kutatva*. Egyedül a játékosok időmérő körét kell mindig megvizsgálni, illetve a felvezető kört és a rajtot kell minden esetben ellenőrizniük. Az esetleges egyéb szabálytalanságokat a versenyzőknek kell jelezniük a kijelölt nyilvános fórumban. Fontos, hogy óvást nem lehet visszavonni! Bejelentett óvás esetén a VB elkezdi munkáját az ügyön és meghozza a döntést. Innentől a játékosnak semmilyen beleszólása nincsen, ha esetleg túl keménynek tartja a vele szemben szabálytalankodóra kiszabott büntetést! Ezért mindenki jól fontolja meg, hogy milyen esetek miatt jelent óvást!
Óvás esetén jelezni kell:

- az incidens résztvevőit
- az incidens pontos időpontját (kör, perc, másodperc - replay alapján pontosan beazonosítható legyen)
- az eset rövid magyarázatát saját szemszögből nézve
- a játékosok csak a velük szemben elkövetett(nek vélt) szabálytalanságokat jelenthetik


* Ez nem jelenti azt, hogy nem teheti meg! Ha a VB-nek jut rá ideje, az egész futamot végignézheti, vagy szúrópróbaszerűen ellenőrizhet bárkit!

Az óvást az adott verseny után legkésőbb 48 órán belül jelezni kell. A később leadott óvásokat a VB nem köteles vizsgálni. Egy-egy döntés meghozása 48 órán túl is megtörténhet, a bejelentések után. A végleges döntést és ezzel együtt a büntetések kiszabását mindig a következő bajnoki futam előtti pénteken (csúszás esetén a lejátszott bajnoki utáni 5. napon) 23:59-ig meg kell ejteni és a játékosok számára egyértelműen közzé kell tenni a nyilvános fórumban. Visszamenőleg a VB nem büntethet játékost korábbi versenyek miatt!
A szabálytalanságok kivizsgálásakor mindig a szerver által felvett visszajátszás az elsődlegesen mérvadó. A visszajátszásokat ezért a futam lezajlása után a szerveradminisztrátor 24 órán belül köteles közzétenni.
Óvásban hozott döntések során a VB-nek csak a vétkes felet áll módjában megbüntetni, helyezést semmilyen esetben nem adhat vissza más kárára.


8. Vezetési szabályok

A PH WTCC TEAM futamain minden játékostól elvárjuk a Fair Play szellemében való versenyzést. Akárcsak a valóságban, kisebb koccanások megengedettek a verseny során, amennyiben úgy jön ki véletlenül a lépés, de mindannyiunknak törekednünk kell ezek teljes elkerülésére! Ha valaki direkt balesetet okoz, azonnali kizárásra kerül a bajnokságból. A folyamatosan szabálytalankodó pilóták szintén ilyen következménnyel számolhatnak.


8./a Felvezetőkör

Futamaink felvezetőkör/álló rajttal indulnak. A felvezetőkörben

- tilos megállni
- tilos előzni, kivéve aki műszaki okok miatt lelassul, kicsúszik, azok mellett el lehet menni, a kicsúszottnak pedig be kell sorolnia, de NEM veheti vissza előzgetéssel a korábbi helyét! (csak a rajtrácsra érve, illetve ha az előtte haladók egyértelműen biztosítják számára az előzést)
- tilos a másik versenyzőt megzavarni bármilyen módon (hirtelen kanyarodás, intenzív fékezés, ütközés, dudálás, villogás)
- biztonságos követési távolságot kell tartani, akár 1-2mp-es rajtkülönbségekkel megoldva
- a felvezetőautó szabadon választhat sebességet, de legalább a versenytempó 70%-át stabilan tartani kell minden körülmények között



8./b Kicsúszás, baleset

Vannak helyzetek, amikor elkerülhetetlen egy megcsúszás, vagy baleset másik játékossal, vagy tereptárggyal. A pályára való visszatérés szabályait az alábbiak szerint kell alkalmazni:

- a pálya vonalán tilos a tolatás (a játék is bünteti = kizárás)
- tolatás abban a kivételes esetben megengedett, ha másképp a játékos nem tudja irányba hozni az autót, de törekedni kell a minél rövidebb hátrameneti útra
- a pályán keresztbeállt játékos kötelessége minél előbb irányba hozni autóját, hogy az esetlegesen nagy sebességgel, vagy beláthatatlan kanyarból érkezők ne szenvedjenek balesetet emiatt
- tilos a pályára úgy visszatérni, hogy ezzel valamelyik versenytársunkat akadályozzuk (veszélyes hirtelen kitérésre, vészfékezésre kényszerítjük) vagy balesetet okozunk
- minden játékostól elvárjuk, hogy megcsúszás után a helyzet felmérését követően elsődlegesen arra törekedjen, hogy másoknak ne okozzon kárt



8./c Kanyarodás, pályavágás, kiszélesítés

Pálya szélének értelmezése: a pálya szélét mindig folyamatos vonal jelzi. Ahol a pályán rázókő található, abban az esetben a rázókövet még a pálya részének tekintjük a vonaltól függetlenül. Ugyanakkor a pálya széle melletti mesterséges felületek (műfű, háló stb.) már nem tartoznak a pályához. A bukóterek - ha vannak - sem képezik a pálya nyomvonalát. Bukótér nélküli, fallal szegélyezett pályákon a VB dönthet úgy, hogy más határokat (pl. festéstől függetlenül a falat) jelöl ki , de ezeket előre közölni kell a játékosokkal. A versenypályákat teljes szélességükben kihasználhatjuk, nincs megszabott ív, nincs kötelező haladási forma, a versenyjelleget leszámítva. Kanyarodáskor azonban elvárjuk a versenyzőktől, hogy ne vágjanak, ne szélesítsék ki a pályát, ne rövidítsenek és ne hajtsanak keresztül a pályához nem tartozó területeken, az ábra szerint:



- kanyarodáskor a belső oldali kerekeknek még a pályán kell lenni
- kanyar belső ívén kívül való haladás, azaz vágás nem megengedett, s büntetést vonhat maga után, különösen nagyobb előny (előzés) szerzése esetén
- kanyar külső ívén kívül haladás, azaz kiszélesítés abban az esetben megengedett, ha a játékos hibás kanyarvétel miatt teszi azt, kicsúszik, de ilyenkor sem szabad ezt a helyzetet előny szerzésére felhasználni


Természetesen a véletlen kicsúszást nem tekintjük önmagában szabálytalanságnak, de az azzal járó következményekkel a játékosnak esetlegesen számolnia kell.
Ha a játék büntetést szab ki és a játékos nem áll ki a boxba pályalevágás után, a játék automatikusan diszkvalifikálja. Ha szabálytalanság történt, de a játék rendszere nem veszi észre a szabálytalanságot, a VB kiszabhat büntetést, megfelelő vizsgálat után.
A kicsúszott, padlógázzal keresztül-kasul továbbhaladó, a versenyt veszélyeztető játékos jelentős büntetésben részesülhet.


8./d Megállás

Tilos a versenypályákon műszaki meghibásodáson kívül egyéb okból megállni. Sérült de mozgóképes autóval a pálya szélén - az ideális íven kívül, a versenyben lévőket nem zavarva - haladva a boxba kell hajtani. Mozgásképtelen, összetört kocsit a lehető leggyorsabban ki kell venni a pályáról (Return to monitor/Kilépés a boxba).
Tilos a versenyt a versenypályán megállva feladni!


8./e Rajtbaleset

Tilos a rajtnál más autót meglökni, kilökni, sérülést okozni.
Tilos hátramenetben, vagy a menetiránnyal szemben elrajtolni.
Aki a rajtot követő első kanyarban, vagy kanyarkombinációban, más autónak sérülést, vagy visszaesést okoz az súlyos szabálytalanságot követ el!


8./f Zászlószabályok

A program rendelkezik beépített zászlójelzésekkel, melyekhez minden esetben kötelező alkalmazkodni!

- sárga zászló: közelben baleset vagy kicsúszás van, megfelelő mértékű lassítással alkalmazkodni kell a megváltozott körülményekhez. Előzni szigorúan tilos a sárga zászlós szakaszon.
- villogó sárga zászló: egész pályás sárga zászló, az egész pályán tilos előzni!
- kék zászló: lekörözéshez készülő versenyző/versenyzők közelednek, megfelelő mértékű félrehúzódással és lassítással minél hamarabb el kell engedni ő(ke)t.
- fekete zászló: a versenyzőt a program diszkvalifikálta (DQ), ilyenkor a vétkes köteles azonnal a boxba hajtani és feladni a versenyt.


A program háromszori felszólítás után fekete zászlót vagy stop&go illetve áthajtásos büntetést ad, amit jelez a képernyő bal felső sarkában (akárcsak a zászlókat).
A büntetéseket 3 körön belül le kell tölteni. Ha ezt valaki nem teszi meg, akkor a játék diszkvalifikálja a vétkes versenyzőt. A figyelmetlenségből adódó kizárásokkal és egyéb büntetésekkel kapcsolatos reklamációkat a VB-nek semmilyen körülmények között nem áll módjában elfogadnia.
Kizárás után a pályán maradás szigorúan tilos!


8./g Előzés

A PH WTCC TEAM bajnokságaiban a tükrök és/vagy oldal-/hátranézeti kamerák használata kötelező! Tilos a tükröket kikapcsolni, amennyiben a versenyző olyan nézetet választ, amelyben azok elérhetőek! A VB ennek megfelelően nem fogad el "nem láttam" típusú kifogásokat baleset esetén a vétkes féltől.
Az előzés minden esetben kényes manőver, amely nagy figyelmet igényel mind az előző (támadó), mind az előzni kívánt (védekező) játékos részéről.
Tilos a másik játékos autóját előzés közben egyensúlyából azt kibillenteni. Egyenesben, vagy széles kanyarban való előzés során tilos bármelyik félnek a másikat leszorítani. A támadó játékosnak figyelembe kell vennie, hogy az előtte haladónak mindig korlátozottabb a látótere hátrafelé, bármilyen nézetben is versenyezzen. Ennek megfelelően mindig a támadónak kell jobban figyelnie (pl. fékezésnél), ha előzésre készül. Ha a védekező autója sérülést szenved el a támadó manőverétől, úgy a támadó büntetésben részesülhet akkor is, ha a manőver meghiúsul.
A védekező részéről tilos a direkt kiszámíthatatlan, cikázó autózás.
Olyan kanyarban, ahol csak egy autó fér el, az választhat ívet, akinek a kanyar bejáratánál az autójának orra előrébb van. A hátrébb lévő versenyző köteles igazodni ehhez (pl. fékezés).
Amennyiben mindkét autó egyszerre érkezik egy megfelelően széles kanyarba, úgy mindkét versenyzőnek fokozottan kell figyelnie arra, hogy az autók lehetőleg kontaktus nélkül el tudjanak fordulni egymás mellett. Az ilyen manőverek rendkívüli odafigyelést igényelnek mindkét játékos részéről. Semmi esetre sem szabad a másik autóját kilökni, leszorítani!
Előzést tilos a pályán kívül végrehajtani! Kivétel lehet ez alól a megcsúszott játékos kikerülése, amennyiben más menekülési lehetőség nincsen.
Szabályosan megvalósult előzést követően mindkét játékosnak alkalmazkodnia kell az új körülményekhez!


8./h Lámpa és dudahasználat

Versenyeink kizárólag nappali időpontokban futnak, így a lámpa használata bajnoki futamaink teljes ideje alatt tilos.
Tilos előzési szándékot dudálással, vagy villogással jelezni, azonban a rövid fényszóróhasználat engedélyezett pl. elnézés kéréshez, elengedés megköszönéséhez.
Az időmérőn a gyors körében a versenyző használhatja a lámpát (folyamatosan) ezzel jelezve, hogy gyors körön van, de minden más esetben köteles kikapcsolni. Gyors kört jelezni csak akkor szabad, ha a játékos már túl van az első mérési ponton és a mérésnél valóban gyorsabb volt a korábbiaknál!


8./i Boxutcahasználat

A boxutcában az autóba épített limiter használata nem kötelező, de a sebességlimitet minden körülmények között be kell tartani. A boxutcában tilos előzni. A boxutcalámpa jelzéseihez minden körülmények között kötelező alkalmazkodni, kiemelten időmérés és verseny alatt. Tilos a boxutcából úgy kihajtani, hogy ezzel a játékos zavarja, vagy akadályozza (hirtelen kormánymozdulatra, fékezésre kényszeríti) az időmérőn vagy versenyen futó többi játékost.


8./j Megengedett vezetési segítségek és szerveroldali beállítások

- F1 - irányítási segítség (steering help) - alacsony
- F2 - helyes irány (opposite lock) - letiltva
- F3 - fékrásegítés (breaking help) - alacsony
- F4 - stabilitás segédlet (stability control) - alacsony
- F5 - irányba fordítás (spin recovery) - letiltva
- F6 - sérthetetlenség (invulnerability) - letiltva
- F7 - automata váltó (auto shifting) - engedélyezve
- F8 - kipögésgátló (tracktion control) - alacsony
- F9 - blokkolásgátló (anti-lock brakes) - magas
- F10 - boxutca segítség (auto pit lane) - letiltva
- F11 - automata kuplung (auto clutch) - engedélyezve
- automata hátramenet (auto reverse) - engedélyezve
- károk felerősítése (damage multiplier) - 70%
- AI erőssége (AI strength) - 90%
- AI agresszivitása (AI agression) - 25%



9. Ajánlások a kiszabható büntetésekre

9./a Levágások

Levágás fogalma: 4 kerékkel a pályán kívül a belső íven.
A pályán való haladás során történt levágást helyezés büntetéssel sújtjuk, akkor is ha 1 cm, akkor is ha fél méter vágásról volt szó, de csak akkor, ha a játék nem büntette a játékost (büntetés mértékének kiszabása a vágások súlyosságának függvényében)! 
Levágás az időmérő gyors körön: 5 helyezés elvonás az első futamon, és 3 helyezés elvonása a 2. futamon a végeredményből. 


9./b Kicsúszás szélesítés

Fogalma: pályán kívül 4 kerékkel, a külső íven. Önmagában nem büntetendő.
Szélesítés az időmérő gyors körön: 4 helyezés elvonás az első futamon, és 2 helyezés elvonása a 2. futamon a végeredményből. 


9./c Előzés

Előzésre vonatkozó haladási alapszabály: egyezik a pályán való haladással, azaz mindaddig, amíg nem lóg le 4 kerék a pályáról, szabályos.
Előzés összeérő kocsikkal: ha nem történik sérülés, leszorítás vagy egyéb baleset, akkor nem büntetendő.
Előzés pályán kívül 4 kerékkel (kicsúszással vagy vágással): ha nem adja vissza a játékos a helyet, akkor 15 mp időbüntetés az adott futamon.
Előzés leszorítással: az adott futamon 20 mp időbüntetés.
Leszorítás fogalma: az egymás mellett haladó kocsik közül az egyik szándékosan nem hagy helyet a pályán, oldalra kivezeti a másikat. Vizsgálandó az adott szituáció helytől és az autók helyzetétől függően.
Előzés kilökéssel: az adott futamon 25 mp időbüntetés.
Szabálytalan védekezés, direkt cikázó feltartással: az adott futamon 20 mp időbüntetés.


9./d Balesetek, ütközések

Ütközés fogalma: két autó fizikai kontaktusa a pályán. Kisebb koccanások megengedettek, amennyiben az autók nem sérülnek, nem történik baleset.
Baleset okozása: 25 mp időbüntetés az adott futamon.
Tömeges baleset okozása: 25 mp időbüntetés a futamon és a következő versenyen az illető leghátulról, ezen felül 15 mp-cel a sípszó (start) elhangzása után indulhat - ezt a játékosnak kell figyelnie, a VB pedig kiemelten köteles ellenőrizni! Amennyiben előbb indul,10 bajnoki pontlevonással jár A harmadik eset után a bajnokságból való kizárás.
Baleset, ütközés amennyiben a vétlen fél egyensúlyt veszít, de nem sérül: 10-20 mp időbüntetés az adott futamon, amennyiben ezzel helyezés(eke)t veszít a vétlen fél harmadik félhez képest.
Baleset, ütközés amennyiben a vétlen kocsija annyira sérül, hogy nem tudja befejezni a futamot: a következő futamon utolsó helyről való rajtolás, 15 mp késleltetéssel.


9./e Rajtbaleset

Fogalma: start utáni első kanyar, vagy kanyar kombináció végéig sérülés, baleset, visszaesés okozása más(ok)nak.
Büntetése: : 25 mp időbüntetés a futamon, és a következő versenyen az illető leghátulról, ezen felül 15 mp-cel a sípszó (start) elhangzása után indulhat - ezt a játékosnak kell figyelnie, a VB pedig kiemelten köteles ellenőrizni!
Amennyiben előbb indul, 10 bajnoki pontlevonással jár.
A harmadik eset után a bajnokságból való kizárás.
Felvezető körben baleset okozása: lásd rajtbaleset büntetése.

Együtt kezelendő, számolandó a rajtbaleset, a felvezető körön okozott baleset, és a tömegbaleset okozása miatt kapott figyelmeztetés, a kizárásra vonatkozóan.



9./f Chatstop

Fogalma: a versenyek adott meneteiben tilos a nyilvános chat használata.
Chatstop megsértése rajtrácsra felálláskor: VB részről figyelmeztetés azonnali befejezésre.
Chatstop megsértése a verseny során: 10 mp időbüntetés. Folyamatos/szándékos megsértés esetén az adott futamon a játékos eredményeinek törlése.
Chatstop nem vonatkozik a whisperre, ha olyan játékosnak írnak, aki boxban van, de a pályán lévő játékost tilos megzavarni. A szabálytalan whispert a játékosoknak kell panasz formájában jelenteni és képpel bizonyítani.


9./g Egyéb

Speedlimit megsértése a boxutcában verseny során: 5 bajnoki pontlevonás (ha a játék nem büntette).
Büntetés figyelmen kívül hagyása (pl. fekete zászló): a következő futamról eltiltás.
Szándékos baleset okozása: a bajnokságból való azonnali kizárás.
Kisebb figyelmetlenségek, szabálytalanságok: figyelmeztetés kiosztása. A harmadik figyelmeztetéssel együtt, 5 bajnoki pontlevonás.

A felsorolt büntetések ajánlások a VB részére, s csak akkor szabhatóak ki, ha a program nem büntette a játékost. A VB saját hatáskörén belül dönthet a felsoroltakhoz képest enyhébb, vagy szigorúbb büntetés, vagy akár a büntetés elengedése mellett is.
A büntetések pontos letöltését - amennyiben szükséges - a VB mindig kiemelt figyelemmel követi. Az elfelejtett/nem észrevett büntetésekkel kapcsolatos reklamációkat nem áll a VB módjában elfogadni.
A VB függetlenül bármitől, vizsgálhat eseményeket, és döntéseket hozhat, ha valami miatt indokoltnak látja. Természetesen ezek mindig publikusak kell legyenek.


Rajtsorrend, hátsó helyek alakulása:

-  leghátulról indulnak azok, akik durva szabálytalanság miatt késleltetett hátsó indulást kaptak büntetésként (ha többen vannak, sorrendjük: az adott pálya Hotlaps alapján besorolva )
Ők az időmérő alatt nem mehetnek ki a pályára, hogy ezzel is csökkentsük az esetleges torlódást, és a nem büntetetteknek nagyobb esélyt biztosítsunk a jobb gyorskör elérésében.
 - előttük indulnak azok, akiknek a Hotlaps szerint nem lett meg időben a 30 kötelező körük, (ha többen vannak, sorrendjük: az adott pálya Hotlaps alapján besorolva, ennek hiányában érkezési sorrendben)
Ők az időmérő alatt nem mehetnek ki a pályára, hogy ezzel is csökkentsük az esetleges torlódást, és a nem büntetetteknek nagyobb esélyt biztosítsunk a jobb gyorskör elérésében.
 - előttük indulnak az elkésők (sorrendjük: az adott pálya Hotlaps alapján besorolva) )


Az összes többi játékos eléjük kerül akkor is, ha nem sikerült mért kört futniuk, de szabálytalanság és egyéb hiányosság nem terheli őket és még időmérés alatt érkeztek (ez utóbbiak érkezési sorrend szerint). Ha valaki több szabálytalan kategóriába is belefér, a leghátsóra felszólítót kell figyelembe venni!


Az ebben a szabályzatban leírtakat minden játékosnak kötelessége elfogadni, és betartani. A szabályzat nem ismerete nem mentesít fel a verseny közben okozott balesetek felelőssége és az esedékes szankciók alól!
Mindenkinek jó szórakozást és eredményeket kívánunk!


PH WTCC TEAM
Belépés
Új hírek
[ 2012-01-09Fun Race ]
Race of Racers
0 hozzászólás

[ 2011-12-20Egyebek ]
2. szerver és a mod!
4 hozzászólás

[ 2011-12-05Fun Race ]
Touring Car Masters
6 hozzászólás

[ 2011-09-02Bajnokság ]
Elkezdődött az új szezon
0 hozzászólás

[ 2011-08-21Bajnokság ]
PHWTCC TEAM 3. szezon
14 hozzászólás

Mini-chat
Statisztika
Online felhasználók: 1
Vendégek: 1
Regisztráltak: 0


Copyright MyCorp © 2024
Az oldalt a uCoz rendszer működteti