Bajnokság 2.0: észrevételek, javaslatok, ötletek
| |
Neuro | Dátum: Szombat, 2011-04-02, 13:02:18 | Üzenet # 1 |
 Vezér-őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 398
| Ide várunk mindenféle építő jellegű kritikát, javaslatot, ötletet, egyszóval mindent, amivel kapcsolatban esetleg változtatást szeretnétek látni. Offolást mellőzzük, ha lehet! Ha nem, akkor is!
|
|
| |
m4dm3n | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 10:13:03 | Üzenet # 51 |
 Generalisszimusz
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 687
| Hola! 5. Ez jó felvetés. Zavaró volt néha, hogy lement az időmérő, majd átlépett ugye a bemelegítőre és elkezdett mindenki vadul chat-elni. Szerintem is, addig kell meghosszabítani ,amíg az összes VB tag el nem hagyja a szervert. Voltaképpen belemegítő edzés kezdetén is automatikus CHATSTOP lenne érvényben, addig míg a VB tagok ott vannak. Támogatom. 9./d. Érdekes lesz, ha ez elfogadsára kerül. mivel a következő idényben 2 futam / pálya lesz . Legalábbis így tudom . 9./e. Na itt a rajtbalesetnél szerintem egy kicsit keményebb szabályozás kellene, mert az a 20 mp az túró. Csak azért gondolom, hogy komolyabb szankció kellene, hogy eltünjön az "első kanyarban kell eldönteni mindent" effektus. Valami olyan kell, amit a 2 futamos felállás miatt jól lehet alkalmazni. Én várom a további felvetéseidet .
Ha pirossal írok az FONTOS, ha pedig szürkével az OFFTOPIC. Csak hogy tudjátok :D .
|
|
| |
Neuro | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 10:39:57 | Üzenet # 52 |
 Vezér-őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 398
| 1. hsz-beni büntetések szerintem jók, bár a "Nem fér el" című rész olyan dolog, hogy szerintem arra nem kell külön bekezdést írni a szabályzatban. Ha nem fér el két autó, akkor úgyis csak szabálytalanul tud valaki előzni, arra meg vannak ajánlások. 2. Az A-B csoport teljesítmény szerinti elosztása (kontoller megkülönböztetés helyett gondoltad?) szerintem is nagyon jó ötlet, így legalább mindkét csoportban lenne elég játékos (a besorolás mikéntje egyelőre kérdőjeles számomra, ez szerintem kicsit összetetteb, mint amilyennek látszik). De az indulási megvalósítás - miszerint A csoport indul elöl, B meg hátul, pláne időkésleltetéssel szerintem se nem megoldható/kontrollálható, se nem versenyszerű. Azt nem támogatom. Akkor rögtön kukázhatnánk is az összesített táblát és csak csoporteredmények lennének, elvégre ha valaki 30mp-cel később indult, akkor milyen alapon tesszük egy listába azzal, aki nem? 30mp olyan sok, hogy a legtöbb pályán beérni is esélytelen a másik csoportot, nemhogy előzgetni őket. A felvezető kör elhagyása szerintem semmiképp nem jó ötlet. Nem a gumik miatt (az szerintem sem számít olyan sokat), hanem ahogy fentebb említettem inkább a fékek miatt. Sokkal fontosabb azokat bemelegíteni és hideg fékkel tényleg nem lehet normálisan elkezdeni egy futamot. Erre azt hiszem elég példát láttunk még a teszt bajnoki futamok idején. A pontszámok megváltoztatását sem támogatom azért, hogy minél többen kapjanak pontot. A pontok szerintem nem azért vannak, hogy mindenki kapjon, hanem azért, hogy a kiemelkedő játékosokat rangsorolja. A tizensokadik helyezés nem kiemelkedő. A 15. meg a 20. helyezés szerintem ugyanolyan rossz. Így egyiknek se járjon pont. Az első tíz, az már valami, különösen az első három. Jelenleg ugye az első 11 kap pontot, az első három pedig arányosan egyre többet - szerintem az jó is, mert megfelelően jutalmazza a nagyon jó versenyzőket. 3. Ennek megfelelően a 110%-os szabály is azért mertült fel, hogy verseny legyen az egész, ne csak össznépi gurulás valahol a pályán. Erre ott vannak a hétköznapi futamok (amik az utóbbi időben érdeklődés híján elmaradtak, ezen kéne inkább változtatni!). Egyébként a 110%-ba az eddigi futamokon mindenki mindenhol befért volna, így ebben semmilyen diszkrimináció nincsen, viszont késztet a gyakorlásra. Az pedig elvárható mindenkitől, ha már bajnokságról beszélünk. A 30-50 javasolt kötelező online körszámban már teljesíthető. Aki erre nem képes, azzal én személy szerint nem akarok versenyezni, mert az nem verseny az én szememben, hogy körönként 7-8mp-et ráverek valakire (és már a 107% is ennél jóval többet enged némely pályákon). A kiesett versenyző szerintem ne kapjon pontot (ha nincs meg a 75% versenytáv), mert a pontot teljesítmény után kapjuk. Ha más miatt esett ki, az nagyon sajnálatos, de így járt, illetve "mi lett volna ha" esete. Egyébként annyira ritkán fordulhat elő, hogy már csak azért is kicsit feleslegesnek gondolom. Olyan még nem volt a bajnokságban, hogy valaki annyira összetörte volna a másikat (Julezko is magának köszönheti az oscherslebeni esetet), hogy az nem tudott boxba hajtani szerelésre. Kötelező boxkiállással egyetértek, ez nem a F1. Ne a taktika számítson, hanem a vezetési tudás. Ennek megfelelően meg vagyok győzve a ballaszt bevezetésének elhagyásáról is. m4dm3n: Dzsaver nem 20mp-ről beszélt, hanem a hátsó induláson felül 20mp-ről. Azért megölni nem kéne azt, aki belecsúszik a másikba. :D
|
|
| |
dzsavermadar | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 11:00:01 | Üzenet # 53 |
 Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
| A félreértések elkerülése végett: A lebonyolításra adott javaslatomban két külön ponttábla lenne és nem lenne közös. Olyan, mintha két külön bajnokság futna, de egy időben a pályán. Igen, kukázzuk az össztáblát, és csak csoport tábla lenne. A késleltetett indulás meg úgy valósulna meg, mint eddig a büntetett indulóknál. Nézi az eltelt időt és indul. Éppen ezért nem is cél, hogy utolérje a hátsó csoport az elsőt, csak lehetőség. A pontozás változtatását pedig erre az esetre gondoltam, mert lehet, hogy csak 10-10 induló lesz, és ehhez a számhoz csökkenteni. A "nem fér el"-t azért írtam, mert volt rá példa, és nem tudtunk mit kezdeni vele szabály híján. Ha nem írjuk be, ezután sem tudunk. A tervezett 2 futamos, fordított rajtos indításnál is működik a rendszer, semmi különleges.
"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
|
|
| |
dugojancsi | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 11:22:24 | Üzenet # 54 |
 dugo mester
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 359
| Három témához szeretnék hozzászólni: 1. A felvezető körös szabályzott sebességet NEM TÁMOGATOM, bár pont az első futamomon (Valencia) kerültem emiatt kellemetlen szituációba. Azért nem támogatom, mert az utolsó futam, Brno bizonyította, h igenis lehet szabályzott sebesség nélkül is korrekten teljesíteni a felvezető kört. Ehhez kapcsolódva megjegyezném, h a gumiégetést a felvezető körön büntetném, pl.: következő futamon egy utolsó rajthelyes büntetéssel. 2. Azt a javaslatot sem támogatom, h aki pl. 11 futamból csak 1-en vesz részt, azt vegyük ki a ponttáblázatból. Miért is vegyük ki? Ha egy futamon vett részt, akkor egy futamon. Megérdemli az x pontját, magát bünteti azzal h nem vett részt több futamon Szerintem ebben semmi kivetnivaló sincs. 3. Én úgy tudom, h jelenleg egyedül én vagyok analóg kontrolleres, úgyhogy mint egyedüli érintett elfogadom az átsorolást 
Az üzenetet módosította dugojancsi - Szerda, 2011-04-13, 11:33:47 |
|
| |
dzsavermadar | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 11:50:21 | Üzenet # 55 |
 Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
| Quote (Neuro) Azért megölni nem kéne azt, aki belecsúszik a másikba. :D Valóban nem kéne, de nem is erre gondoltam, csak szeretném, ha mindenki jobban megfontolná a rajt utáni viselkedését/hozzáállását a pályán. Alig volt verseny rajtbaleset nélkül, ezt ne felejtsétek el. És ahogy Ted mondaná: Aki nem követ el szabálytalanságot, az nem kap büntetést. A büntetés "beígérése" kell, hogy "elrettentő" legyen. Ha nem követed el, mindegy milyen szigorú.
"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
|
|
| |
Neuro | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 13:04:12 | Üzenet # 56 |
 Vezér-őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 398
| Quote (dzsavermadar) A lebonyolításra adott javaslatomban két külön ponttábla lenne és nem lenne közös. Olyan, mintha két külön bajnokság futna, de egy időben a pályán. Hát én ezt maximálisan nem támogatom. Így semmi értelme egy pályán gurítani a mezőnyt, egy időben. A 40mp késleltetés pedig szintén nehezen kivitelezhető csoportos esetben és csak problémákat szülhet (plusz az előző mondatra utalnék: nincs értelme). dugo: a valóságban se össze-vissza mennek a versenyzők felvezetőkörön. Valamilyen szinten szabályozni kell, mert az, hogy "lehet normálisan" az a legtöbb esetben mégis azt jelentette, hogy "nem történt meg normálisan" a felvezetőkör ki-/összecsúszás, akármi egyéb hülyeség nélkül. Én konkrétan hülyeségnek tartom, ha valaki 50-nel vezeti fel a mezőnyt, mert úgy tényleg semmi értelme nincs. Azt szintén marhaságnak tartom, hogy váltogassuk a sebességet össze-vissza, kiszámíthatatlanul. Ezt valahogy szabályozni kell. Akkor tényleg az a változat marad, hogy kb. versenytempó. Azt lehet tartani ésszel. Persze a sokat emlegetett közhely mindig érvényes: a hátsó ne másszon rá az előttelévőre, hanem figyeljen. Már a startnál nem kéne annyira együtt indulni, hanem 1-2mp késleltetéssel és akkor meg lenne oldva. De ami a bajnokin ment az szvsz több, mint cirkusz, amivel valamit kezdeni kellene.
|
|
| |
dzsavermadar | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 14:42:41 | Üzenet # 57 |
 Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
| Quote (Neuro) Így semmi értelme egy pályán gurítani a mezőnyt, egy időben. Akkor beszéljünk úgy róla, hogy külön időben indulna a két futam.
"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
|
|
| |
Neuro | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 14:46:45 | Üzenet # 58 |
 Vezér-őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 398
| De ne induljon külön időben! Végre talán leszünk elegen, egyáltalán ne akarjuk szétbontani (szétbomlik az magától a pályán úgyis, ennek megfelelően a kategóriatársak úgyis egymással versenyeznek)! Mi a jó a 10 fős versenyben? Semmi...
|
|
| |
dzsavermadar | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 14:50:59 | Üzenet # 59 |
 Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
| Quote (Neuro) Végre talán leszünk elegen, Na ezt nem merném garantálni. De már megint csak ketten beszélünk. :blahblah: :blahblah: :blahblah: :blahblah: Mert ha szétbontjuk, esetleg 2x 10-12-en leszünk, ha meg nem lehet hogy 15 alatt lesz a létszám. (ez csak feltételezés) És még azért is, hogy mindenki jól érezze magát, ne csak az első 5-6 ember.
"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
Az üzenetet módosította dzsavermadar - Szerda, 2011-04-13, 14:58:17 |
|
| |
Neuro | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 14:53:10 | Üzenet # 60 |
 Vezér-őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 398
| Quote (dzsavermadar) Na ezt nem merném garantálni. Akkor pont ezért nem értem miért jut eszedbe az, hogy még bontsuk szét a mezőnyt... Amúgy a múltkor is elkaptam a szerón egy részletbeszélgetést ezzel kapcsolatban, igazából most már érdekelnének ezek a célzások honnan jönnek...
|
|
| |
dzsavermadar | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 15:04:03 | Üzenet # 61 |
 Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
| Quote (Neuro) Amúgy a múltkor is elkaptam a szerón egy részletbeszélgetést ezzel kapcsolatban, igazából most már érdekelnének ezek a célzások honnan jönnek... Gondolkodj egy kicsit!
"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
|
|
| |
dugojancsi | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 16:00:57 | Üzenet # 62 |
 dugo mester
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 359
| Quote (Neuro) Én konkrétan hülyeségnek tartom, ha valaki 50-nel vezeti fel a mezőnyt, mert úgy tényleg semmi értelme nincs. Azt szintén marhaságnak tartom, hogy váltogassuk a sebességet össze-vissza, kiszámíthatatlanul. Ezt valahogy szabályozni kell. Akkor tényleg az a változat marad, hogy kb. versenytempó. ÉN IS, pont erre gondoltam a brno-i normális felvezető körrel. Szerintem nem kell itt szórakozni alsó, felső limittel! Satan "versenytempóban" nyomta Brno-ban, alig bírtam követni és a gumik, fékek tökéletesen felmelegedtek! Aki pedig leáll égetni a gumit és ezzel látványosan lassan teljesíti a felvezetőt, az kapjon büntetést. A másik dolog ami még eszembe jutott! Sokszor lehet tapasztalni, h xy megy a szerón 5-10 kört, mégis előkelő helyen van a HotLaps-on. (Offline tesztelés) Azt hiszem neki felesleges 50 kört futnia, hiszen pályaismeret híjján aligha van! Ezért azt javaslom, h vonjuk össze a 107%-os szabályt és az 50 körös limitet, konkrétan: csak arra a versenyzőre vonatkozzon a 107%-os szabály, aki 50 körnél kevesebbet futott a szerón!
|
|
| |
YakQzA | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 16:15:58 | Üzenet # 63 |
 Alezredes
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 141
| dzsavermadar, A kategorizálást én sem támogatom ebben a formában! Elég, ha a mottódra gondolsz. Véleményem szerint, ha leszünk 15-20an egy futamon akkor jó eséllyel mindenki meg fogja találni a saját ellenfelét és ahhoz mérten tűz ki célokat. A felvezető körről annyit, hogy lehet akármilyen szabályt alkotni, de az önmagában senkit nem gátol meg semmiben! Autót emberek irányítják. A fejekben kell rendnek lenni! Hibázni pedig emberi dolog. Billentyűzettel pl. igen könnyen eldobom a vasat, ha melegíteni próbálom a gumikat és cikázok. Így inkább nem is erőltetem, mert nem ér annyit az egész. A büntetések szigorításával kapcsolatban. Én annak örülnék, ha lenne valamennyi mozgástere a bíráknak a büntetések kiszabásának terén!
|
|
| |
KaraDani | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 16:32:02 | Üzenet # 64 |
Bajnok
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 345
| Na reagálok én is: - Kötelező szerveren futott körszám 30-50 környéki körszámmal meghúzva: Támogatom - 107-110% os szabály: támogatom. Aki ezt nem képes teljesíteni, az olyan mértékben nem képes közlekedni az adott pályán, hogy veszélyezteti a többi versenyzőt az esetleges lekörözéseknél, volt rá példám Oschersleben tesztfutamon amikor Balukát másodszor kellett volna köröznöm, és nem mertem elmenni mellette, mert úgy kóválygott a pályán. amúgy bajnokikon mindenki nyugodtan belefért volna eddig, ezek nagyon tág időlimitek, ha valaki megy 30 kört nem okozhat gondot. - Lag: támogatom - Ballaszt: nem támogatom. Tudom, hogy az életben is van, ott is baromságnak tartom. Ott még a nézők miatt lehet értelme, talán látványosabb versenyek születnek, de itt ez fölösleges szerintem, teljesen ellentétes azzal, hogy azt akarjuk egyenlőek legyenek az esélyek. Ha az autókat egyformára hoztuk, akkor utána mért akarjuk handicapelni őket. - 75% os szabály: támogatom. Azt, hogy mért esett ki az illető nem venném figyelembe. - Kontrollerek megosztása: nem tudom, mi a jó megoldás, billnél biztos gyorsabb (vezettem vele sokat anno), kormánynál lassabb. Így én is kormányhoz raknám. - Pontozás változtatása: nem támogatom, kivétel, ha az a rendes FIA pontozásra térünk át. A mostani attól alig tér el szerintem jó - A Dzsaver által rajtbalesetre vonatkozó büntetés változtatást abszolút nem tartom jónak, ne büntessünk két versenyen egy hibáért. A 9/c. -t nem igazán értem. Nem fér el két autó, de mégis sikerül kontakt nélkül előzni? Ez így paradoxon. Ha kontakt nélkül tudott előzni valaki, akkor elfért ott a két autó, és nincs miért bűntetni. Ha meg balesett lett a dologból, akkor azért jár a bünti amúgy is. - Chatstop meghosszabítását támogatom. - Osztott bajnokság: az ötlet nem rossz. Szerintem elég nagy létszám mellett lenne igazán értelme, de a megosztás megvalósítása nekem kérdéses. Viszont a külön indulást abszolút nem tartom jó ötletnek. Alapból sem, a megvalósíthatósága pedig szinte nulla. Azért az kicsit vicces lenne, ha a mezőny egyik fele számolgatással indulna, nem indításra.
|
|
| |
dzsavermadar | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 16:49:20 | Üzenet # 65 |
 Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
| YakQza Quote (YakQzA) Elég, ha a mottódra gondolsz. Azt hiszem helyreigazításra szorul, amiket idáig leírtam a javaslataimban. Először is,én magamat tartom is, a mottómhoz. Viszont, mint egy közösség tagja, igyekszem mindenki (vagy többek, vagy mások) érdekében is állást foglalni, javaslatokat tenni, vita indítókat felhozni, stb. Ha csak magamat nézném, nem írtam volna ennyi mindent. Leginkább semmit. De fényt gyújtottál bennem, köszönöm!!! Lehet, hogy legközelebb csak az én, saját szempontom szerint cselekszem, szólok, vagy ilyesmi. Ha valami tetszik akkor támogatom, ha valami nem, akkor ellenzem. Eddig bizony volt párszor fordítva is, mert nem csak a saját "érdekeimet" néztem, hanem a közösségét. Most, hogy leírtam, nem is biztos, hogy meg tudom tenni. ???????
"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
Az üzenetet módosította dzsavermadar - Szerda, 2011-04-13, 16:51:58 |
|
| |
Ted-Mosby | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 17:39:14 | Üzenet # 66 |
 Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 709
| a teljesség igénye nélkül: - min 30 kör a szerveren -- kötelezővé tenném - 110 %-os szabály -- kötelezővé tenném - ballaszt -- nem támogatom, sok értelme nem lenne - 75% os szabály -- támogatom, hogy miért esett ki valaki lényegtelen - pontozás változtatása -- nem támogatom - Chatstop meghosszabbítását -- támogatom - Osztott bajnokság -- nem támogatom,első futamokon sokan voltunk, de az utolsókon már csak 10-en - felvezető kör -- min 100-120 km/h tenném kötelezővé a poleból indulótól, - felvezető kör -- gumiégetést minden esetben büntetném - rajtbaleset okozása -- az eddigi megoldás jó, utolsó futamokon már nem is volt gond - kötelező boxkiállás -- nem támogatom, szükségtelen - "Nem fér el" dolog -- nem támogatom, ha szabálytalan akkor van más szankció amit ki kell szabni
|
|
| |
Jack | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 19:09:48 | Üzenet # 67 |
 Alezredes
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 146
| Megy ez nektek! Nagyon komoly eszmecser folyik, azt látom. Ügyesen, megfontoltan döntsetek. Szerintem ebből is konszenzus lesz. Örülök! 
|
|
| |
YakQzA | Dátum: Szerda, 2011-04-13, 19:24:37 | Üzenet # 68 |
 Alezredes
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 141
| dzsavermadar,
|
|
| |
PaJa1 | Dátum: Csütörtök, 2011-04-14, 02:10:56 | Üzenet # 69 |
Őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 87
| TS szerver
|
|
| |
m4dm3n | Dátum: Csütörtök, 2011-04-14, 08:49:43 | Üzenet # 70 |
 Generalisszimusz
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 687
| dzsavermadar, jelenleg - rajtszámfoglalások és korábbi jelzések alapján, mind a régi és mind az új játékosokkal együtt - 20 fő lenne most rajtkész...20...ha ezt lebontanánk 2x10-re, annak szerintem semmi értelme nem lenne. Ha összejönne vagy 40 fő, akkor talán megoldható lenne. Bár megmondom őszintén, akkor sem vágom, hogy mi értelme van két osztályra bontani a népet, 2 külön indulással. Tudtommal egyik valós bajnokságban sincs ilyen. Persze ha tévedek, akkor elnézést . Ha talán azért, hogy ne legyen túl nagy különbség az "élmenők" és a "hátsó sor" között, akkor sem jó szerintem. Én megmondom őszintén - mint ahogy az előző idényben is kijelentettem - hogy nálam nem az összesített bajnokság fog számítani. Magasról teszek rá, hogy ott hol fogok állni...kategóriámon belül (ami idén is a Rookie lesz. Már pedig remélem, hogy lesz, még ha csak 2-3-an is indulnánk ott!) legyek jó és a többit a pályán majd megoldom .
Ha pirossal írok az FONTOS, ha pedig szürkével az OFFTOPIC. Csak hogy tudjátok :D .
|
|
| |
Jack | Dátum: Csütörtök, 2011-04-14, 13:51:35 | Üzenet # 71 |
 Alezredes
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 146
| Hát igen. Ha elérnénk a 40-es létszámot, akkor ketté lehetne venni a népet. Profik, és amatőrök. Két bajnokság. Jobban érezném magam. Bár ha csak 1-5 mp-et kapok körönként az még elmegy. 
|
|
| |
Jack | Dátum: Csütörtök, 2011-04-14, 13:55:15 | Üzenet # 72 |
 Alezredes
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 146
| Nem lehetne ugyanúgy a PB körök kijelzése, ahogy volt? És ne csak tíz, mert többen több autót tesztelnek. Akkor látná az ember, hogy a közepe-vége hol is áll. Most csak azt látom, hogy a full profik hol állnak. 
|
|
| |
KaraDani | Dátum: Csütörtök, 2011-04-14, 14:18:38 | Üzenet # 73 |
Bajnok
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 345
| Quote Nem lehetne ugyanúgy a PB körök kijelzése, ahogy volt? És ne csak tíz, mert többen több autót tesztelnek. Akkor látná az ember, hogy a közepe-vége hol is áll. Most csak azt látom, hogy a full profik hol állnak. Ugyanúgy van ahogy eddig is volt, csak nincs pályánként külön bontva. Miután megnyitotted klikk mégegyszer a gyorskörökre és voálá ott lesz mindenki 
|
|
| |
Neuro | Dátum: Csütörtök, 2011-04-14, 14:45:20 | Üzenet # 74 |
 Vezér-őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 398
| Quote (Jack) Ha elérnénk a 40-es létszámot, akkor ketté lehetne venni a népet. Profik, és amatőrök. Eddig is ketté volt véve, nem értem mit kell ezen pörögni ilyen-olyan módon. Bill/kormány helyett lenne A-B, kicsit balanszosabb elosztásban és kész. Nincs itt semmi extra, ez simán megoldható. Annak kb. 0 az értelme, hogy a 3 billest vegyük külön kategóriába, a többi 17-et meg a másikba oszt jó'napot. Másrészt ez a profik vs. amatőrök téma kezd unalmas lenni. Ha lennénk 40-en, amiből 35 "profi" akkor ugyanúgy semmi se változna. De se 40-en nem vagyunk, se igazán profikat nem látok. Ha másért nem, hát azért, mert azokat fizetik ezért (Ahogy valaki fentebb említette), közülünk meg mindenki csak hobbiból nyomja a gázt. Na mind1, én megmondtam, hogy ez lesz, a 2.0 se fog változást hozni annak, aki nem tud vezetni. Amúgy pedig még nincs is bajnokság, már mindenki rinyál, hogy jaj a "profik". Azok a "profik" eddig is 30mp-cel előtte végeztek, ezután is így fognak, nem látok semmi újat. Ha eddig nem zavart valakit, ezután se fog. A szórakozását mindenki megtalálta helyezéstől függően a versenyeken eddig is. Ha meg valakit eddig zavart a felállás, de nem tett ellene semmit, akkor itt az ideje gyúrni nyif-nyaf helyett.
|
|
| |
Jack | Dátum: Csütörtök, 2011-04-14, 17:47:54 | Üzenet # 75 |
 Alezredes
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 146
| Gyúrok én.
|
|
| |
KaraDani | Dátum: Csütörtök, 2011-04-14, 21:09:37 | Üzenet # 76 |
Bajnok
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 345
| Zsombor nevében (telóról nem tudja megírni): Lehetne a hétvégéken úgy tesztverseny sorozat, mint az első előtt volt. Mondjuk a héten kipróbált pályák közül beszavazva a kedvenceket.
|
|
| | |
KaraDani | Dátum: Péntek, 2011-04-15, 09:20:19 | Üzenet # 78 |
Bajnok
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 345
| Javaslat: ne időre menjenek a futamok, hanem körszámra. A 20 perces idő jó, csak abból számoljatok átlagos idővel egy körszámot mondjuk. Szerintem egyszerűbb lenne. Pl. hungaroringen 2 perc/kör, 20/2 -> 10 kör.
|
|
| |
Neuro | Dátum: Péntek, 2011-04-15, 09:26:29 | Üzenet # 79 |
 Vezér-őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 398
| Kipróbáltuk már a 20 percet a héten, jó az. Letesztelni azt fogjuk a hétvégén. A későbbiekben ez persze még változhat, de magát a bajnokságot könnyebb ehhez igazítani, még ha csak percekről is van szó.
|
|
| |
m4dm3n | Dátum: Péntek, 2011-04-15, 09:59:51 | Üzenet # 80 |
 Generalisszimusz
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 687
| Ha jobban belegondoltok, totál mindegy, hogy 2x20 perc vagy 2x10 kör lenne. Perces számolásnál, szerintem csak ritkán lenne olyan, hogy max. 2-3 körrel mennénk többet (mert kevesebb, mint 2 perc lenne egy kör), mint a körös számolásnál. Eddig is kb. 20 perc volt egy futam . Próbafutamokon lehet tesztelni, hogy mennyire jön be a népnek. Ha nem vevő rá, akkor még mindíg ott a 2x10 körös rendszer . Üzemanyagfelhasználásban meg megint nem sokat nyom a latba, hogy most 10 kör vagy 20 perc. Aki tavasszal volt, úgy is tudja, hogy kb. mennyit tankolt és itt sem lesz nagy különbség. Szerintem .
Ha pirossal írok az FONTOS, ha pedig szürkével az OFFTOPIC. Csak hogy tudjátok :D .
|
|
| |
dzsavermadar | Dátum: Péntek, 2011-04-15, 11:07:15 | Üzenet # 81 |
 Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
| Hogy működik ez a időre futam? Amikor lejár az idő, akkor az élen haladó még befejezi azt a kört, amiben van, és a többiek meg ahogy érnek utána? (akkor lehet akár kb. 2 perc plusz is, ha épp elkezdett egy kört) Jelzi a rendszer valahogy, amikor az idő lejárt?
"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
|
|
| |
PaJa1 | Dátum: Péntek, 2011-04-15, 11:14:15 | Üzenet # 82 |
Őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 87
| Quote (dzsavermadar) Hogy működik ez a időre futam? Amikor lejár az idő, akkor az élen haladó még befejezi azt a kört, amiben van, és a többiek meg ahogy érnek utána? (akkor lehet akár kb. 2 perc plusz is, ha épp elkezdett egy kört) Jelzi a rendszer valahogy, amikor az idő lejárt? Pontosan, idő lejárta után az élen járó fejezi be a versenyt amikor áthalad a célvonalon, a többiek utána mikor ők is áthaladnak. 2x20 perc legyen a versenytáv. Az előző bajnokin a 10 körös rush nekem nagyon rövid.
|
|
| |
Neuro | Dátum: Péntek, 2011-04-15, 11:45:34 | Üzenet # 83 |
 Vezér-őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 398
| Quote (PaJa1) 2x20 perc legyen a versenytáv. Az előző bajnokin a 10 körös rush nekem nagyon rövid. Azt tudod ugye, hogy a ~2 perces pályákon a tíz kör az ~20 perc... Dzsaver: igen, írja a játék rendesen, hogy mikor jár le az idő. Na meg a kockás zászló is beleng, amikor ténylegesen vége van a játékos számára.
|
|
| |
PaJa1 | Dátum: Péntek, 2011-04-15, 15:43:21 | Üzenet # 84 |
Őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 87
| Quote (Neuro) Azt tudod ugye, hogy a ~2 perces pályákon a tíz kör az ~20 perc... igen tudom, nagyon rövid volt az is, de most 2xer 20 lesz ami már elfogadhatóbb nekem. Felőlem lehet 2x 25-30 perc is. Endurance-tól még így is messze van 
|
|
| |
Neuro | Dátum: Péntek, 2011-04-15, 17:00:26 | Üzenet # 85 |
 Vezér-őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 398
| Quote (PaJa1) Endurance-tól még így is messze van Mivel nem is endurance, hanem touring car bajnokság. 
|
|
| |
Smisa | Dátum: Péntek, 2011-04-15, 20:42:47 | Üzenet # 86 |
 Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 19
| A rajtbaleset okozásnál azért nem fixre tenném a büntetést a köv versenyen hanem százalékosra mert az 1:40 pályán a 20 sec teljesen más mint a 2:40 pályán. A 75% szezon teljesítésnél jár csak pont támogatom nagyon . min 30 kör a szerveren támogatom de ha 10 körből 4 körben megfutja a 107% akkor maradhat felvezető kör enyhe verseny tempo "Nem fér el" dolog - nem támogatom csak vitára ad lehetőséget
|
|
| |
Jack | Dátum: Péntek, 2011-04-15, 21:56:26 | Üzenet # 87 |
 Alezredes
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 146
| Ha a 107%-ot megfutja nem kell annyi teszt kör. Csak akkor ki kell hirdetni a minimum időt, mondjuk szombaton délelőtt, és aki megfutotta leteheti az autót? Így gondoltad Smisa? Vagyis ha tíz kör alatt idő alatt marad párszor. De azt ki, és hogy ellenőrzi. Legyen úgy, hogy vagy 50 kör, vagy bizonyos időt el kell érni. A VB-k megadják az időt. Aki nem éri el, körözzön. 
|
|
| |
KaraDani | Dátum: Szombat, 2011-04-16, 05:17:58 | Üzenet # 88 |
Bajnok
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 345
| Quote A rajtbaleset okozásnál azért nem fixre tenném a büntetést a köv versenyen hanem százalékosra mert az 1:40 pályán a 20 sec teljesen más mint a 2:40 pályán. Fix körszámnál ( ha minden pályán ugyanannyi kör a versenytáv) jogos, de mivel időre megy a verseny így nincs semmi értelme annak amit írtál 
Az üzenetet módosította KaraDani - Szombat, 2011-04-16, 05:18:47 |
|
| |
Neuro | Dátum: Szombat, 2011-04-16, 08:05:57 | Üzenet # 89 |
 Vezér-őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 398
| Ezen kívül a boxból indulásnál ugyanez a helyzet (máshol ugyebár inkább ilyen büntetést szokás alkalmazni, csak a rinya miatt változtattunk ezen), hiszen az első mérési pont egy hosszabb pályán távolabb van. Ez van. Nem kell durva szabálytalanságokat csinálni és akkor nem lesz büntetés sem. A büntetéseknek pedig mindenképpen elrettentő erejűeknek kell lenniük abban a tekintetben, hogy az ember ne akarjon szabálytalankodni. Persze meg kell találni egy egyensúlyt, hogy ne az legyen, hogy ne merjen semmit kockáztatni a versenyző, de a rajtnál ne akarjon senki nagyot kockáztatni. Nem ott kell megnyerni a versenyt.
|
|
| |
Satan_Claus | Dátum: Vasárnap, 2011-04-17, 05:25:20 | Üzenet # 90 |
Őrmester
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 34
| A "ha nem gyakorol eleget, ne indulhasson" temahoz: Szerintem meg kene adni a lehetoseget a versenyzesre azoknak is, akik nem ernek ra gyakorolni, meg ha handicap-pel is. Szoval aki nem megy 30-50 mert kort, vagy nem eri el a 107-110%-os idot, indulhasson, csak boxutcabol es 15 mp-cel kesobb vagy valami, de indulhasson. Szerintem.
|
|
| |
Neuro | Dátum: Vasárnap, 2011-04-17, 09:23:39 | Üzenet # 91 |
 Vezér-őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 398
| Ez mondjuk megfontolandó javaslat, így akkor nem kéne senkit kizárni (bár továbbra is azt gondolom, hogy aki képtelen ilyen minimális dolgoknak - mert ezek minimálisak - megfelelni, az mégis mit akar egy bajnokságban, függetlenül attól, hogy rajta múlik az időhiány vagy sem).
|
|
| |
dzsavermadar | Dátum: Vasárnap, 2011-04-17, 09:54:41 | Üzenet # 92 |
 Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
| Mindezek a dolgok, amik elhangzottak, okos, és megfontolandó dolgok. Legtöbbjét én is jónak tartom, és helyeslem. De van az éremnek egy másik oldala is, hogy nem biztos, hogy át kellene esni a ló másik oldalára. Játszani szeretnénk mindannyian, és nem is értem, hogy miért kezdünk el szigorítani a részvételi, indulási feltételeken. Sokan dolgoznak egész héten, és kevés időt tudnak szakítani gyakorlásra. Szerintem ők is szívesebben nyomnák nap. mint nap, de nem lehet. Könnyen beszélünk mi, akik annyit tudunk a PC előtt ülni, amennyit "akarunk". Az biztos, hogy a keveset gyakorolt versenyző (elért időeredményétől függetlenül) pontenciálisan veszélyes másokra. De mint a bajnokság ezt is megmutatta, fordítva is igaz. Szerintem ne szabjunk egyelőre a továbbiakban sem több feltételt az induláshoz, mint eddig. Órákig lehetne erről a témáról írni, beszélni, érvelni, de ne menjünk már el feltétlenül az évek óta versenyzők példáján felbuzdulva ebbe az irányba. Még egyszer hangsúlyozom, hogy sok mindennel egyetértek, és ezt már le is írtam 1-2 hsz-ben.
"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
|
|
| |
Jack | Dátum: Vasárnap, 2011-04-17, 20:55:24 | Üzenet # 93 |
 Alezredes
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 146
| Szerintem ne legyen olyan, hogy a második futam fordítva induljon. Lehet, hogy ez a profiknak csak egy játék, de kemény azoknak, akiken átvergődnek. Mert nem mindenki olyan, hogy akkor megy el, amikor erre jó lehetőség van, hanem ha útól ér azonnal. Tolja be, akkor is ha nem tud előzni, de akkor engem miért akadályoz. Én is célba akarok jutni. Ha lassabban is. A gyorsak induljanak elölről, a gyengébbek meg majd elbíbelődnek egymással. Nem kell handycapp. Inkább valami más legyen kitalálva. Hiába igyekezek nem fogok tudni gyorsabb lenni. Lesznek pályák, ahol nem lesz akkora különbség, de mi lassabbak is hadd tartsuk a mi jól megszokott tempónkat. Kásahegy meg maradjon elöl. 
|
|
| |
zsomboor | Dátum: Vasárnap, 2011-04-17, 21:42:23 | Üzenet # 94 |
 Őrmester
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 22
| hát szerintem meg jo a forditott sorrend...jobban kell figyelni majd mindenkinek. ez a verseny egyébként is egy káosz volt a résztvevök 70%-tol...vegyük csak drága bajnokunkat...egyetlen kört nem tudott megtenni, egyik versenyen sem(bár ebben Neuro is részt vett...), és én sem remekeltem, mint másik bajnok...
|
|
| |
m4dm3n | Dátum: Vasárnap, 2011-04-17, 21:58:40 | Üzenet # 95 |
 Generalisszimusz
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 687
| Szerintem, meg ez a fordított sorrend nagyon is jó volt és remélem ez marad az élesfutamokon is. Így volt értelme ma is küzdenem 1000L. Tény, benne van a pakliban, hogy élesfutamokon nem fogok ilyen jól szerepelni, de az tuti, hogy kihajtom a verdám és a saját lelkem is, hogy minden futamom állat legyen. Szóval kell a fordított sorrent . Még el sem kezdődött az éles bajnokság, de nem kellene úgy állni hozzá, hogy a lapok már le vannak osztva!
Ha pirossal írok az FONTOS, ha pedig szürkével az OFFTOPIC. Csak hogy tudjátok :D .
Az üzenetet módosította m4dm3n - Vasárnap, 2011-04-17, 22:00:08 |
|
| |
Neuro | Dátum: Vasárnap, 2011-04-17, 22:11:58 | Üzenet # 96 |
 Vezér-őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 398
| Quote (zsomboor) gyetlen kört nem tudott megtenni, egyik versenyen sem(bár ebben Neuro is részt vett...) Cöh, tiltakozom! Annál többet nem kapott tőlem, mint amennyit én tőle! Az, hogy nem tud vezetni az az ő baja! A(z első nyolc) fordított sorrend meg igenis jó! 
|
|
| |
Jack | Dátum: Vasárnap, 2011-04-17, 22:38:32 | Üzenet # 97 |
 Alezredes
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 146
| Legyen fordított a sorrend csak a legjobbak közt. Mondjuk vagyunk 16-an, abból 8-an 1.59 alatt futnak, akkor legyenek fordítva a 8., és legyen fordítva a kövi nyolc is. Nem kell külön indulni, csak az első ne utolsónak induljon, hanem nyolcadiknak, és az utolsó kilencediknek. Ha érthető. De az első nyolc ne verekedje át magát rajtunk, mert akkor nem fogok nevezni. Ma elgurult a gyógyszerem. Pedig az A1-en is, és másik pályán is nagyot harcoltam. Még a bakosgáborral is többször harcoltam, bár feltartottam, de megvárta a helyet ahol úgy mehet el, hogy engem közben nem tart fel. ha érthető miről akarok beszélni.
Az üzenetet módosította Jack - Vasárnap, 2011-04-17, 22:39:05 |
|
| |
PaJa1 | Dátum: Vasárnap, 2011-04-17, 22:41:48 | Üzenet # 98 |
Őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 87
| fordított sorrend és/vagy plusz súly. A 2. futamra a fordított sorrend rendesen megkavarja paklit! Hátulról minél hamarabb kell előre jönni, ha nyerni akarsz. De előzni csak szabályosan szabad, így nem könnyű, mert a védőnek azért szerintem jobb dolga van mint a támadónak. Az utóbbit sürgeti az idő, élre kell törnie, hogy saját tempót autózzon, aki ezt hamarabb tudja az nagyobb előnyre tesz szert, vagy éppen faragja a hátrányt. A védekezők meg jó esetben minden támadót feltartanak. És igen, nem az egész mezőny fordul, csak az 1. 8 vagy 10 a plusz súlyt a bajnokság vagy hotlap alapján gondoltam, így valószínű csökkennének a különbségek és segítene egyben tartani a mezőnyt. Ma én is jókat csatáztam Bakos Gáborral 
Az üzenetet módosította PaJa1 - Vasárnap, 2011-04-17, 22:44:00 |
|
| |
Neuro | Dátum: Vasárnap, 2011-04-17, 22:51:02 | Üzenet # 99 |
 Vezér-őrnagy
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 398
| Quote (Jack) Legyen fordított a sorrend csak a legjobbak közt. Pontosan ezért fordul csak az első nyolc. Már megint azon pörögsz, ami úgy van? Quote (Jack) Mondjuk vagyunk 16-an, És ha mondjuk 17-en vagyunk? Azért vicces lenne minden versenyen eldönteni, hogy épp' kinek kell majd fordítva indulni és hogyan. Gondolom ha te pont rossz helyen lennél, akkor meg az lenne a baj... Quote (Jack) De az első nyolc ne verekedje át magát rajtunk, mert akkor nem fogok nevezni. Mi az hogy átverekedni? Versenyen szokás előzni, ha valaki jobb. Nem tudom észrevetted-e már. Ez normális. Ha meg nem nevezel az a te dolgod, de ne próbáld meg ezt úgy előadni, hogy "különben te nem nevezel". Még a végén meg fogsz lepődni, ha fordítva sül el, mint ahogy gondolod.
|
|
| |
dugojancsi | Dátum: Vasárnap, 2011-04-17, 22:52:44 | Üzenet # 100 |
 dugo mester
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 359
| Tudom h nem nekem címezted, de azért replikálnék rá az én szemszögemből Quote (Jack) Szerintem ne legyen olyan, hogy a második futam fordítva induljon. Egyetértek. Sajnos sem a GRID bajnokságunkban nem szereztem pozitív tapasztalatokat ezzel kapcsolatban, sem az első hivatalos rFactor futamomon Valencia-ban az ominózus beragadásomkor, mikor totálisan visszaestem a mezőny végére. Quote (Jack) Lehet, hogy ez a profiknak csak egy játék, de kemény azoknak, akiken átvergődnek. Végül harmadikként végeztem, de egyáltalán nem volt leányálom számomra sem az a futam. Quote (Jack) Mert nem mindenki olyan, hogy akkor megy el, amikor erre jó lehetőség van, hanem ha útól ér azonnal. Tolja be, akkor is ha nem tud előzni, de akkor engem miért akadályoz. Jogos, az én szemszögemből pedig: sokkal mélyebbre tudom engedni az autót a féktávokon (ebben rejlenek a tizedek, mp-ek) mint azok a versenyzők, akik különböző segítségeket használnak, ezért fordult elő Valencia-ban is h nem szándékosan, de sajnos tény, h olykor-olykor lökdöstem az előttem közlekedőt. Ez senkinek sem jó. Sem az előttem haladónak, sem nekem, kizökkent ugyanis a ritmusomból és így nem tudom a saját tempómat autózni. Ha pedig szeretném megelőzni, már pedig miért ne szeretném megelőzni, hiszen ezért beszélünk autóversenyzésről, nem pedig sétakocsikázásról, belekényszerít egy olyan manőverbe, ahol ki kell tennem a vállam, aminek könnyen sírás lehet a vége. Persze, könnyű azt mondani h fékezzek hamarabb, de a verseny hevében eldobni több 100 körös tesztelés tapasztalatát és megsaccolni hirtelen az előttem haladó nem kicsit hosszabb féktávjait nem olyan olyan egyszerű. Hibázni pedig mint tudjuk a legnagyobbak is hibáznak Abban pedig szinte biztos vagyok, ha lesz második futam fordított sorrenddel, akkor kétszer annyi óvás lesz mint eddig Úgyhogy én amondó vagyok az eddigi tapasztalataimból kiindulva, inkább versenyeznék velem azonos gyorsaságú versenyzőkkel, jobb a BÉKE!
|
|
| |
|