Nyitólap

Regisztráció

Belépés
Szerda, 2025-06-25, 02:56:40 | Üdvözöllek Vendég
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Bajnokság 3.0: észrevételek, javaslatok, ötletek
Ted-MosbyDátum: Hétfő, 2011-07-18, 18:17:37 | Üzenet # 1
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 709
Ide várunk mindenféle építő jellegű kritikát, javaslatot, ötletet, egyszóval mindent, amivel kapcsolatban esetleg változtatást szeretnétek látni.
Offolást mellőzzük, ha lehet! Ha nem, akkor is!
 
sortiefishDátum: Szerda, 2011-09-07, 08:37:41 | Üzenet # 151
Vezér-őrnagy
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 340
Quote (Norbull)
Lenne még egy kérdésem és csak kérdés ténylegű:-Azt nem lehetne megcsinálni hogy mint a sérülés és motor illetve egyébb meghibásodás 100%-os legyen??


Amiatt nem 100% az autó károsodása, mert egy futamot úgy nem lehet végigcsinálni. Beállítani be lehetne 100%-ra, de a gumi is elkopna szinte mindenkinek a futam vége előtt és ez csak egy példa a sok lehetőségből.
Offline próbáld ki AI-kel menj pár versenyt 100% károsodással persze lehet, ha megkérsz valakit akkor egy hétköznap ugyanezt ki lehet próbálni a szerón is.
 
dzsavermadarDátum: Szerda, 2011-09-07, 09:09:19 | Üzenet # 152
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
Idézek a Szabályzatból:

"A PH WTCC TEAM* egy amatőr szimulátoros közösség, mely elsődleges céljának tekinti a szórakozást versenyein. Ugyanakkor természetesen az igazi WTCC-hez hasonlóan..........."

Ezek a sorok rávilágítanak a lényegre.
Nem akarjuk pontosan leutánozni az igazi versenyeket, ahhoz még keveset is tudunk, és ez a játék sem alkalmas rá.
Nem kellene nagyon nehezíteni a dolgunkat a szórakozás rovására.
Amik elhangzottak javaslatok, ötletek, azok mind jó dolgok, de egy részét már kipróbáltuk, megbeszéltük, és elvetettük valamilyen okból (technikai, emberi, stb.)
Ami meg új gondolat, azzal sincs probléma, de bevezetése csak akkor lehetséges, ha mindenki számára előnyös a fent idézett sorok szellemében.
Én örülök, ha ezzel megbirkózom, ami most van, ha lépnék valamit, akkor is inkább a még könnyítés felé, és nem a nehezítés felé.
Tanuljunk meg a pályán rendesen közlekedni, tanuljunk meg rendesen versenyezni, és tanuljuk meg elfogadni azt, hogy vannak jobbak nálunk, és inkább segítsük őket, mint hátráltatjuk, vagy "erőszakoskodjunk" velük szemben.
Ha itt tisztába tettük magunkat, akkor jöhetnek a "nehezítések, extrább dolgok" is. De addig nincs értelme.


"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
 
dassvedDátum: Szerda, 2011-09-07, 09:19:27 | Üzenet # 153
Vezér-őrnagy
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 271
"Tanuljunk meg a pályán rendesen közlekedni, tanuljunk meg rendesen versenyezni..." Ottapont, ottan hát!
 
Ted-MosbyDátum: Szerda, 2011-09-07, 09:24:58 | Üzenet # 154
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 709
Quote (Norbull)
Lenne még egy kérdésem és csak kérdés ténylegű:-Azt nem lehetne megcsinálni hogy mint a sérülés és motor illetve egyébb meghibásodás 100%-os legyen??


ez is egy jó ötlet, de ha belegondolsz a nagyobb csaták és koccok nem az első régiókban, hanem a 8. helytől lefelé vannak
így is elég a gond a hátsó szekciókban, ha most bevezetnénk a 100 %-os meghibásodást, gondolom Te sem örülnél, ha valaki megpöckölné az autódat, csak egy picit és annyira sérülne, hogy nem tudnád befejezni a versenyt

ez a javaslat nem hozná közelebb az elől, illetve hátul haladókat
az a 3-4 versenyző aki elől halad ebből nem érezne semmit, mert nem mennek össze , még csak nem is koccolják egymást
a mechanikai problémák mennyire jönnének ki (motor, felfüggesztés, gumi, stb..) azt nem tudom, de ha időm engedi offline ki fogom próbálni


 
NorbullDátum: Szerda, 2011-09-07, 09:26:07 | Üzenet # 155
Közlegény
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 16
Jah ok. Most megint kapom a pofont ...érdekes megint mindenki mondja és mondja... ok akkor minek van ez a rovat" Észrevételek, javaslatok ÖTLETEK!!!!!!

Akkor mennyen mindenki ahogy akar de ha nektek és másnak is ez jó rendeben. Nem tudom inkább megtartom magamnak ezentúl a véleményemet, ja és megsértődtem, IGEN!!!!

Jó autózást én leléptem végleg!!!!!!!!! Sok sikert na akkor ennyi...
 
dassvedDátum: Szerda, 2011-09-07, 09:33:42 | Üzenet # 156
Vezér-őrnagy
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 271
Norbull: az isten szerelmére, ne csináld már, érvek-ellenérvek játszanak, nem "bántásiból" mondja senki, de ezt nagyjából mindenki le is írja a mondandója után vagy előtt, ezt tartsátok már észben!
 
Ted-MosbyDátum: Szerda, 2011-09-07, 09:40:29 | Üzenet # 157
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 709
Norbull,

sajnálom, hogy így fogod fel
Te felvetettél egy dolgot, vagy többet, Mi pedig válaszoltunk rá, hogy miért nem megvalósítható
én úgy vettem észre ,senki nem Téged bántott, csupán elmondta az Ő verzióját


 
sortiefishDátum: Szerda, 2011-09-07, 10:00:44 | Üzenet # 158
Vezér-őrnagy
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 340
Quote (Norbull)
Jah ok. Most megint kapom a pofont ...érdekes megint mindenki mondja és mondja... ok akkor minek van ez a rovat" Észrevételek, javaslatok ÖTLETEK!!!!!!

Akkor mennyen mindenki ahogy akar de ha nektek és másnak is ez jó rendeben. Nem tudom inkább megtartom magamnak ezentúl a véleményemet, ja és megsértődtem, IGEN!!!!

Jó autózást én leléptem végleg!!!!!!!!! Sok sikert na akkor ennyi...


Nincs azzal semmi gond, hogy most bántott vagy és haragszol megértem, de nehogy komolyan elmenj ilyesmiért a ligából azt már NEM!
Írd meg a véleményedet bizonyítsd be, hogy jó ötlet győzzél meg róla másokat is és akkor lesz esély rá, hogy változás fog történni.
Olvass vissza én is tettem nem egy javaslatot és persze nem is lett változás mindenben, sokra még választ sem kaptam és akkor mi történik. Ha majd lesz új javaslatom megírom és, ha tetszik akkor elfogadja a többség.
 
Ted-MosbyDátum: Szerda, 2011-09-07, 10:10:27 | Üzenet # 159
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 709
sortiefish,

én kérdeztem


 
Ted-MosbyDátum: Szerda, 2011-09-07, 10:17:19 | Üzenet # 160
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 709
az időmérőt meghosszabbítjuk, így az már 30 perces lesz a hétvégén

 
m4dm3nDátum: Szerda, 2011-09-07, 10:21:53 | Üzenet # 161
Generalisszimusz
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 687
Norbull, hidd el elég a 75%-os sérülés. Én mint régi motoros itt, van elég tapasztalatom, hogy tudjam, mi fér bele és mi nem a játékba smile . Hidd el, hogy az eddigi szezonok alatt volt nem egyszer, nem kétszer olyan, hogy tényleg csak egy apró kis koccanástól a szenvedő félnek konkrétan elszállt az autója. Jobb esetben box, de ugye az tudható, hogy ha oda be kell menned a futam alatt, akkor szinte bukó is annak a futamodnak (akkor 100% esetén képzeld el milenne, most Monza-ban, ahol ~200-ról fogunk lelassítani az első kanyarnál szinte állóra).

Elhiheted, hogy az általad felvetett dolgokra nem b*szogatás célból írjuk, hogy ez nem jó, ez sem jó, amaz sem jó. 2 teljes idény van mögöttünk...sőt már ezt az egészet pár emberrel (Ted, dzsaver, YakQza, JJ és még egy páran. Bocs ha valakit kihagytam az ősi-ősi öregek közül biggrin ) jóval korábban elkezdtük (még Hamachi-n nyomtuk) és rengeteg dolgot kipróbáltunk online, volt olyan aki offline is és volt időnk rájönni, hogy mi az ami alkalmazható és mi az ami már nem smile (vizes pálya: Nem rossz nem rossz, de a játék grafikai motorjából adódik, hogy nem lehet megcsinálni jól egy vizes pályát. Érsd: textúrák miatt).

Eddig megmondom őszintén nekem csak az időmérő 30 percre való esetleges kitolása a megvalósíható.

Na de 100 szónak is egy a vége: Ne parázz, ne túráztasd az agyad....inkább a gépet túráztasd az aszfalton thumb .


Ha pirossal írok az FONTOS, ha pedig szürkével az OFFTOPIC. Csak hogy tudjátok :D .
 
dzsavermadarDátum: Szerda, 2011-09-07, 10:22:39 | Üzenet # 162
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
Norbull,

Tettél néhány javaslatot, hisz a "jobbítás" vezérelt. Ez így nagyon rendben van.
Más is hozzáfűzte a véleményét, ez is rendben van. Mi a probléma???

Összefoglalva:
Safey Car : Technikailag nem megy
Súlytöbblet: Kipróbáltuk, és nem hozta meg a várt eredményt
Esős futam: A játékban a "tudásszintünk" (többségünknek)nem teszi kívánatossá/vonzóvá
Box kiállás : Szükség nincs rá, mert a futamok hossza nem kívánja meg semmilyen szempontból. Se gumi, se üzemanyag. Csak azért kimenni a boxba, hogy kimenjünk, az felesleges. és értelmetlen.
Meghibásodás 100% : Ezt még csak nem is indokoltad, hogy miért látnád jónak. Csak találgathatok.
Hogy aki ütközik, vagy nem megfelelően használja a gázt, váltót, az essen ki minél hamarabb?
Ez is egy szempont, de miért jó nekünk?

Beszélgettünk, véleményt cseréltünk dolgokról, megkaptad nagyjából a válaszokat is, de azt nem értem, ez miért okoz neked ilyen problémát.
Ennél komolyabb dolgokról is voltak már viták, sőt "összekülönbözések" is, de tudjuk, hogy nem a másik ellen irányul semmi, hanem a felvetett témáról szól
Ezért nem kell megsértődni. Nincs miért.
Attól, hogy vannak dolgok, amikben nem egyezik meg a véleménye egy társaság tagjainak, attól még a barátság megmarad. És itt még vélemény különbségekről sem volt szó igazán, hanem nagyrészt tények játszanak szerepet.


"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
 
Ted-MosbyDátum: Szerda, 2011-09-07, 10:31:31 | Üzenet # 163
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 709
dzsavermadar,

ezt már én is kifejtettem itt, lehet, hogy átsiklottak felette


 
dzsavermadarDátum: Szerda, 2011-09-07, 10:33:58 | Üzenet # 164
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
Ted-Mosby,

Tőled puskáztam, csak össze akartam foglalni, és frissíteni a dolgokat. biggrin


"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
 
BandyDátum: Szerda, 2011-09-07, 10:45:53 | Üzenet # 165
Hadnagy
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 68
Sziasztok!

Én megértem a Norbull-t azért nem olyan élvezetes ha egész szabadidődet rááldozod a gyakorlásra nyomod mint az őrültek azt hiszed jót mentél és..... feljön egy teljesen újjonc srác és hoppá itt van..... nemhogy 1mp-et kapsz hanem élből3-at!!!
Szerintetek ez normális dolog?
Ez az elkeserítő és Norbull-is ezért küzdött idáig hogy összébb húzzuk a mezőnyt mert a tavalyi év végi futamokat elnézve egész ígéretes volt én is fejlődtem ő pedig nagyon sokat, de ez mára elsorvadt hiába a tehetség ha van vagy a gyakorlás nem elég hiába mondjátok az okosabbnál okosabb dolgokat igazatok van de a tényen nem változtat: A mezőny első és utolsó pilótája között van 5-6 esetenként 7 mp. is!!! És nem jó ennyire lemaradni ti bizonyára nem éreztétek ezt a kínt! Bármennyire igyekezünk ALÁZATTAL a Játék szeretetével szenvedéllyel..... semmit nem ér ugyanott vagyunk!! Nem a könnyed győzelem a cél sőt nem is a győzelem hanem a játék szeretete de mint minden ember ha nem leli örömét abban amit csinál megette a fene és hát nem boldogító 7mp-re lemaradva megaláztatva kullogni!!

Szerintem mi nem bántani akartunk senkit csak észrevételként írtuk hogy kicsit lehetne ez a "szakadék" kissebb mondjuk2-1 mp.

Uraim ennyit tudok mondani

Tisztelettel

Tábori András Tamás
Magneti Marelli Honda Racing Team
 
Ted-MosbyDátum: Szerda, 2011-09-07, 10:53:01 | Üzenet # 166
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 709
Bandy,

érthető amiről beszéltek, de szerinted(tetek) mi a megoldás????
ami meg is valósítható???

az autók egységes fizikával rendelkeznek, egységes gumival
különbség csak az esetleges setupolásban és a versenyző "tehetségében" van + az autók különböző nyomtávjában

de ahogy látod én közé tettem azt a setupomat, amivel 2:01:548-as időt mentem, de ha más a vezetési stílusunk akkor nem ér vele semmit aki felhasználja
én is kértem dassved-től setupot oschersleben-ben, de nem tudtam használni

Oschersleben: a HOTLAPS-on az első és utolsó közötti különbség 3 mp
Monza: a HOTLAPS-on az első és utolsó közötti különbség 5 mp

még mindig várom az olyan javaslatot, ami megvalósítható !!!!


 
m4dm3nDátum: Szerda, 2011-09-07, 11:08:48 | Üzenet # 167
Generalisszimusz
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 687
Bandy, nem bántásból és nem önfényezésből írom most le neked ezeket, ezért is teszem offba:

2. szezon - Mid-Ohio - 1. futam: Első körben egy pályára rosszúl visszajövő játékos miatt utolsó helyre kerültem (ekkore 17 fős volt a mezőny). Futam végére (és még mindíg bill-vel nyomom!) 8.!!! lettem. Ismétlem: billenytűvel utolsó helyről 12 kör alatt!

3. szezon - Oschersleben - 2. futam : első körben koccanás miatt kiforogtam és utolsó lettem (mivel szűk a pálya megfordulni nem lehetett volna úgy, hogy ne rongyoljon belém senki). Itt 23 fős volt a mezőny. Futam végére (továbbra is billentyűzettel játszva) 12.!!! lettem (egy kemény ütközés miatt lettem 12. Amúgy kb 9. lehettem volna).

Remélem eléggé érzékletesen írtam le, hogy nem a szabályokkal van a gond. Máshol kell keresni a "hibát" smile shy .


Ha pirossal írok az FONTOS, ha pedig szürkével az OFFTOPIC. Csak hogy tudjátok :D .
 
sortiefishDátum: Szerda, 2011-09-07, 11:10:27 | Üzenet # 168
Vezér-őrnagy
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 340
Quote (Norbull)
Jah ok. Most megint kapom a pofont ...érdekes megint mindenki mondja és mondja... ok akkor minek van ez a rovat" Észrevételek, javaslatok ÖTLETEK!!!!!!

Akkor mennyen mindenki ahogy akar de ha nektek és másnak is ez jó rendeben. Nem tudom inkább megtartom magamnak ezentúl a véleményemet, ja és megsértődtem, IGEN!!!!

Jó autózást én leléptem végleg!!!!!!!!! Sok sikert na akkor ennyi...


Quote (sortiefish)
Nincs azzal semmi gond, hogy most bántott vagy és haragszol megértem, de nehogy komolyan elmenj ilyesmiért a ligából azt már NEM!
Írd meg a véleményedet bizonyítsd be, hogy jó ötlet győzzél meg róla másokat is és akkor lesz esély rá, hogy változás fog történni.
Olvass vissza én is tettem nem egy javaslatot és persze nem is lett változás mindenben, sokra még választ sem kaptam és akkor mi történik. Ha majd lesz új javaslatom megírom és, ha tetszik akkor elfogadja a többség.


Quote (Ted-Mosby)
sortiefish,

én kérdeztem



Ted-Mosby,

Nem értem tisztám itt mit akarsz mondani.
Te tudod a legjobban mennyi javaslatot tettem idáig pü-ben és a fórumon nekem semmi bajom nincs vele, ha nem tetszik valakinek a javaslatom nem az időmérőre gondoltam mikor ezeket a szavakat írtam hanem általában fogalmaztam. Arról nem is beszélve, hogy már mennyi ötletem vagy javaslatom vezettétek be. Arról meg végképp nem szerettem volna nyilatkozni, hogy nem is neked szántam amit írtam és most idéztem. Olvasd el még egyszer szvsz. nem duzzogtam kicsit se.
Norbull-nak szerettem volna kicsit a lelkét "ápolni", mert sajnálnám, ha bárki elmenne hasonló blődségek miatt.

Tiszta párterápia lett ebből a topikból! laugh up
 
spdriDátum: Szerda, 2011-09-07, 11:15:15 | Üzenet # 169
Ezredes
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 229
Én a sérülés/hibalehetőség 100%-ra állítását azért nem támogatnám, mivel annak szerintem pont az élmenők élveznék az előnyét...
A boxkiállásnak is csak az élmenők látnák hasznát, mert tuti ők abszolválnák a leggyorsabban...

Ha azt akarjuk elérni, hogy az összébb jöjjön a mezőny, azt szerintem csak a gyorsabbak lassításával lehet elérni. Erre meg ha jól sejtem rfactorban csak a plusz súllyal van lehetőség.
A korábbi ötletem értelmében a plusz súlyt plusz üzemanyag tankolással is el lehet érni.
Ha még ez a módszer nem volt kipróbálva, esetleg egy próbát megérhet, hogy mondjuk +15-20 l üzemanyag mennyire lassít az autón (ha a versenyhez szükségesen felül egyáltalán van ennyi hely a tankban), vagy mennyi + üzemanyagmennyiség érzhető meg a köridőn?
Én egy ilyen hendikepet el tudnék fogadni annak érdekében, hogy összébb jöjjön a mezőny...

Azzal teljesen egyetértek, hogy a gyakorlást ez sem helyettesíti, ha én csak a minimális 30 kört teljesíteném, akkor a versenyen az utolsók között lennék (mivel még használható setupom sem lenne). Én is puskázok a nálam gyorsabbak körét nézve, hogy mikor fékeznek, hogyan veszik a kanyart, hogyan gyorsítanak ki, stb, és erősen bújom a setupolási segédleteket, mert nálam is igaz, hogy más setupja leginkább csak támpontot ad nekem, pont a vezetési stílusom miatt és a kormányom sajátosságai miatt...

Üdv:)
 
dzsavermadarDátum: Szerda, 2011-09-07, 11:19:54 | Üzenet # 170
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
Én is szívesen segítek bármiben, ha tudok, csak szóljatok.
Én pl segítségek nélkül megyek (kivéve auto kuplung), néha próbából bekapcsolom az ABS low-t.
Startnál meg a kipörgésgátlót, amit utána rögtön kikapcsolok. Magam setupolgatok, és a már nemrég leírtak alapján próbálkozom.
Ez az egész, arra jó, hogy általában a középmezőnybe kerüljek az időeredményeimmel.

Nyilván ennyit tudok kihozni magamból, és a rendelkezésemre álló "technikai" eszközökből.
Eszembe sem jut, hogy nekem az élen állókkal kell felvennem a versenyt.
Azt majd a jövőben valamikor, vagy sosem.
Nekem nem ők az ellenfeleim jelenleg, ezért felőlem akár 10 mp-t is rám verhetnek, akkor sem számít.
Ezt kellene mindenkinek felmérni, hogy mennyire képes, mennyi van benne, és annak örülni, ha arról a szintről tud előrébb lépni becsületesen megdolgozva.
És a LEGFONTOSABB, hogy ezt fogadjuk is el magunkban, és ezek szerint álljunk a dolgokhoz.

Mindjárt szebb lesz a világ, higgyétek el. biggrin


"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
 
spdriDátum: Szerda, 2011-09-07, 11:24:34 | Üzenet # 171
Ezredes
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 229
Dzsaver, ezzel messzemenőkig csak egyetérteni tudok:) (pont vmi hasonlót akartam még írni)
 
dassvedDátum: Szerda, 2011-09-07, 11:31:19 | Üzenet # 172
Vezér-őrnagy
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 271
Elolvastam minden idevágó hozzászólást, kérdést és felvetést, lesarkítva a dolgokat úgy látom az a baj, hogy nagyok a különbségek, utolérhetetlennek tűnik az élmezőny! Nahh, ez az amit a 100%-os meghibásodás és az eddig felsorolt ötletek egyike sem fog lenullázni... Kérem a következőt!

Az üzenetet módosította dassved - Szerda, 2011-09-07, 11:32:05
 
Ted-MosbyDátum: Szerda, 2011-09-07, 12:14:36 | Üzenet # 173
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 709
de mindenki értse már meg,
vagy nem olvasta végig a hozzászólásokat vagy nem értem mi lehet a baj

nem bántottunk senkit, nem is fogunk, csupán reagáltunk a felvetésekre

kielemeztük, hogy melyik javaslat megvalósítható és melyik nem
nem értem, miért vagytok felháborodva

azok a dolgok, amiket eddig felvetettetek egyik sem csinál a 3mp-es különbségből 1 mp-et vagy kevesebbet,

az "élmenők", mint ahogy eddig máshoz is hamarabb alkalmazkodnának az új dolgokhoz, mint a többiek
és még egy dolog, azért mert valaki jobb a többieknél 1-3, vagy akár 5 mp-el, miért büntessük
a feltételek mindenkinél azonosak (kivéve azt, hogy ki mivel vezet)

az igazi WTCC-ben sem azért kapják a chevyk a + súlyt, mert jobb a sofőr, hanem azért mert sokkal jobban összerakták az idei autót,
nálunk ilyen szempontból minden egyforma !!!

számomra sok dolog érthetetlen az előző hozzászólásokból (főleg mikor többször jön elő ugyanaz), próbálok érthetően válaszolni, hogy ezt ki miképpen kezeli, vagy veszi magára az az ő dolga


 
dassvedDátum: Szerda, 2011-09-07, 12:56:07 | Üzenet # 174
Vezér-őrnagy
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 271
Baszki, végre valaki egy mondatba fogalmazta: "az igazi WTCC-ben sem azért kapják a chevyk a + súlyt, mert jobb a sofőr, hanem azért mert sokkal jobban összerakták az idei autót, nálunk ilyen szempontból minden egyforma !!!" ÁMEN!
 
wenizolikaDátum: Szerda, 2011-09-07, 14:11:21 | Üzenet # 175
Hadnagy
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 67
Quote (dugojancsi)
gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás és setup, ennyi, aztán vasárnaponként tízenvalahány kör önfeledt száguldás, hajrá!

ez így igaz,odafigyelve a másikra... yes v
 
sztamasDátum: Szerda, 2011-09-07, 17:22:36 | Üzenet # 176
Pénztáros
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 133
dzsavermadar, Ezt írta:
Nyilván ennyit tudok kihozni magamból, és a rendelkezésemre álló "technikai" eszközökből.
Eszembe sem jut, hogy nekem az élen állókkal kell felvennem a versenyt.
Azt majd a jövőben valamikor, vagy sosem.
Nekem nem ők az ellenfeleim jelenleg, ezért felőlem akár 10 mp-t is rám verhetnek, akkor sem számít.
Ezt kellene mindenkinek felmérni, hogy mennyire képes, mennyi van benne, és annak örülni, ha arról a szintről tud előrébb lépni becsületesen megdolgozva.
És a LEGFONTOSABB, hogy ezt fogadjuk is el magunkban, és ezek szerint álljunk a dolgokhoz.

EZ A LÉNYEG EMBEREK!
 
BandyDátum: Szerda, 2011-09-07, 17:25:20 | Üzenet # 177
Hadnagy
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 68
Uraim!

Ezekre csak egyféleképpen tudok reagálni: Gyakorlással, gyakorlunk mint az őrültek biggrin

Köszönöm a véleményeiteket és örülök hogy ez mindenkinek van!

Lenne egy apró ám annál fontosabb magánjellegű kérdésem a setup-olási segítséget mennyire tudom amatőr fejjel használni?

Köszönöm

Tisztelettel

Tábori András Tamás
Magneti Marelli Honda Racing Team
 
dzsavermadarDátum: Szerda, 2011-09-07, 17:59:06 | Üzenet # 178
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
Quote (Bandy)
Lenne egy apró ám annál fontosabb magánjellegű kérdésem a setup-olási segítséget mennyire tudom amatőr fejjel használni?


Lehet én vagyok a hülye, de a kérdést sem értem, de a megfelelő topikban kérdezd/válaszolj.


"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
 
dzsavermadarDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 10:40:50 | Üzenet # 179
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
Az időmérővel kapcsolatban.
Sajnos nem elég korrekt ez a megítélési rendszer, amit most alkalmazunk az időmérő gyorskörökkel kapcsolatban.
A régebbi, amikor rögtön utána vizsgáltuk, az jobb volt, de az sem volt mindig a legigazságosabb.(utolsó helyről indulás)
Most különböző okok miatt kivitelezhetetlen, pontosabban nagyon körülményes, és ezért tekintettünk el tőle.

Egyszer már régen felvetettem, de csak most jutott eszembe megint.
Kivitelezhetőnek érzem, és ha úgy döntünk, akár szezon közben is bevezethető.

Nem csinálnánk időmérő futamot, (pontosabban 6 napra bővítenénk)
Minden versenyző, egy adott határidőn belül kitenné a fórumra, (csak erre a célra nyitott topikba) azt a gyorskörét, amivel úgymond „benevez” a hétvégi futamra. Természetesen bárki megnézhetné.
Meglátásom szerint ez a beadási határidő (csak példa) futam kezdés előtt 8 órával.
A VB-nek ennyi ideje lenne átnézni, akár közösen értékelni a vitás eseteket, és a megfelelő rajt sorrendet felállítani.
Ha valaki a határidőig nem ad le gyorskört, az a versenyző a sor végéről rajtol.
Ha többen nem adnak le gyorskört, akkor a bajnokságban elfoglalt helyezéseik sorrendjében indulnak hátulról.
Aki „szabálytalan” kört ad le, azt úgy minősítjük, mintha nem adott volna le.
Csak egy kört lehet leadni, aki többet ad le, annak mindegyik körét leadatlannak minősítjük.
A már leadott köröket, a határidő lejártáig lehet cserélni (a szerkesztési funkció lehetőséget ad rá). Ha valakinek ezzel gondja van, időben jelezze.
Így mindenki a szabályosan, nyugodt körülmények között elért ideje alapján kerülne a rajtrácsra.
Megszűnne a sokaknak gondot okozó tumultus is az időmérő futamon.
Ezzel elkerülnénk azt, hogy bármiféle büntetést is állítsunk fel bárki felé, amely egyébként sem hozhat korrekt megoldást, mert mértéke tulajdonképpen csak feltételezésekre alapszik.
Pl. a mostani, utólagos 15 mp büntetés, van akinél 5-10 hely hátrányt is jelenthetne a végén, de lehet, hogy semmit nem jelent, a verseny alakulásától függően.
A másik meg az, mivel dupla futamot megyünk, így a második futamra is befolyással van valakinek az esetlegesen „szabálytalanul” elért helyezése az utólagos büntetés miatt.
Tehát amikor lezárul a határidő, a VB megnézi a „leadott” köröket, és felállítja a rajtsorrendet, és mondjuk legkésőbb futam előtt 2 órával ki is hirdeti.
Ezt a megoldást tartom a legkorrektebbnek.
Az esti gyakorlást, bemelegítést, nem az időmérő követi majd, hanem egyből a verseny.
Bocsánat, hogy még a „javaslati” szakaszban , nem jutott eszembe.


"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
 
dassvedDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 10:55:42 | Üzenet # 180
Vezér-őrnagy
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 271
Hmm, a legegyszerűbb megoldás: ne vágjunk ész nélkül és fussunk szabályos köröket! Sajnos ha jól látom most az a "trend", hogy ahol csak lehet elkezd vágni az ember, amit csak lehet sokan lecsapnak, bőven túlzásba esnek ilyen téren, top és lentebb futó versenyzők is egyaránt!!! Maximális tisztelet a kivételnek és azoktól akik esetleges hibázásból vágnak, de ez egy rossz tendencia és sokan követik el szaros kis tizedekért, századokért, csakhogy az időmérőn meg a kurva hotlapon ott legyen a neve valahol a tetején, tök feleslegesen... smile
 
dugojancsiDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 11:05:12 | Üzenet # 181
dugo mester
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 359
dzsavermadar, ezzel az a probléma, hogy ha valaki offline idővel nevez be (ami enyhén szólva is "tunningolható"), huszon x ember körét szinte lehetetlen ellenőrizni a szerver replay-ben hogy valóban a szerveren futotta. Nekem sem találta meg az Oschersleben-i időmet Ted sad

dassved, erre is van megoldás. Törölni kell az idejét a HotLaps-ból ha nehéz volt elvennie a lábát a gázról, fusson újra legalább 30 kört hogy rajthoz állhasson smile


   

Az üzenetet módosította dugojancsi - Csütörtök, 2011-09-08, 11:13:42
 
oxykirallyDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 11:06:53 | Üzenet # 182
Vezér-őrnagy
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 312
Quote (dzsavermadar)
azt a gyorskörét, amivel úgymond „benevez” a hétvégi futamra.

Csak halkan jegyzem meg, hogy esetleg nem Ő futja meg a "saját" gyors körét, hanem a csapattárs...
sajna egyből ez ugrott be.....


OxyKingRing
 
dzsavermadarDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 11:16:37 | Üzenet # 183
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
dugojancsi,

Erre nem gondoltam,(nekem az ilyen becstelen dolgok eszembe sem jutnak) de ha csak ennyi lenne a probléma, akkor szerintem ez kiküszöbölhető.
Azt hozzá kell írni, hogy a szerveren tett gyorskör az érvényes.
Meg kell nézni, hogy a replay milyen "azonosító" infókat tartalmaz a szerverről, vagy az off-ról(most nem tudom)
A replayben szerepelnek infók is a versenyről, résztvevőkről, időpontról. Meg kell nézni, de nyilván mást is lehet találni, ami megfelelő azonosító. De nem biztos.
Hogy nem találta az idődet, az még nem jelenti, hogy nincs ott.

Oxykirály

Erre sem gondoltam!

De a szerver nem az autó alapján azonosít talán, és nem tudom hányan utaznának el a csapattárshoz, hogy csináljon egy gyorskört. Ha meg egyébként is ott van "mellette", akkor az időmérőn is futhat helyette egy kört.

Meg különben is, remélem, becsületes emberekkel vagyok körülvéve, akik nem más idejével akarnak jogosulatlan előnyre szert tenni!!!


"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
 
dugojancsiDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 11:27:43 | Üzenet # 184
dugo mester
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 359
dzsavermadar, nyilván ott van, csak példaként említettem!

A másik problémával kapcsolatban meg csak gondolj bele, nem kell elutazni! A mod mindenkinek fenn van és Yak autójával simán futhatnék egy 2:01,5-öt, majd elküldeném neki a replay file-t, ő meg nektek és kész. Ez is csak egy példa.


   
 
dzsavermadarDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 11:32:26 | Üzenet # 185
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
dugojancsi,
Attól, hogy más kocsijával mész, még a te neved jelenik meg.

Igaz, csinálsz egy másik játékot Yak nevével, és máris meg van oldva.
Meg az is, hogyan adjunk ötleteket. biggrin :D biggrin

Mert ezt az időmérőn is meg lehet akkor csinálni talán.


"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
 
dugojancsiDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 11:41:20 | Üzenet # 186
dugo mester
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 359
dzsavermadar, erre is gondoltam, 1 percnél nem több a probléma kiküszöbölése, még ha jelszóval lenne védve sem smile
Hát.. időmérőn nehezen ha mindketten párhuzamosan a pályán körözünk, 4 kezem 4 lábam azért nekem sincs még ha néha úgyis tűnik biggrin


   
 
m4dm3nDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 11:42:17 | Üzenet # 187
Generalisszimusz
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 687
dzsavermadar, az elgondolás nem rossz, de én nem támogatom. Okok:

1. Pont az amit Oxy és dugó is írt. Semmi garancia arra, hogy azt a kört én futom le. Jó persze, azért nem hinném, hogy bárki ilyet tenne, de azért az ördög soha sem alszik.

2. A másik pedig, hogy szerintem a hétvégi bajnokiknak pont ez adja meg a sava-borsát, hogy kezdődik az időmérő összjött a banda és akkor harcra fel. Számomra tök üres lenne úgy egy hétvégi bajnoki, hogy korábban leadott időmmel kerülök a rajtrácsra. Nálam pölö nem egyszer előfordul, hogy teszteken egész jól megyek, erre időmérőn meg fele annyira jó időt nem tudok összerakni. Nekem pont ez az izgalom hiányozna így.

Szóval szerintem vagy maradunk a jelenlegi megoldás mellett továbbra is (ha valaki elolvasta a szabályzatot, akkor tisztába kell legyen vele, hogy mi számít levágásnak/szélesítésnek. Bárkinek az időmérő utáni felkészülési időben meg van a joga és lehetősége, hogy jelezze a VB-k felé, ha úgy érzi rontott volt a gyorsköre. Ha megteszi, akkor enyhébb büntetést kap később.), vagy visszatérünk az első szezonos rendszerre (Ezt azoknak írom akik nem voltak még akkor itt: időmérő után VB-k a szerverreplay alapján elemzik a rájuk kiosztott versenyzőket. Rajthely büntetések kiosztása - ha van - rögtön az első futam előtt. Ennek a rendszernek a hátránya, hogy hosszabb időt vesz igénybe a hétvégi bajnoki. Kb. 20 max 30 perccel!)
.

Asszem ennyit akartam smile .

Ha pirossal írok az FONTOS, ha pedig szürkével az OFFTOPIC. Csak hogy tudjátok :D .
 
dzsavermadarDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 11:51:47 | Üzenet # 188
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
m4dm3n,

Persze, igazad van, az időmérő futam "feelingje" elég fontos tényező.
Talán ezt tartom én is legnagyobb ellenérvnek.

Igazából én nem is a rossz kört futók mellett kardoskodom, hanem azokért, akik "vétlenül" hátrányba kerülnek velük szemben.
Esetleg egy jó startpozíció, "megéri" a rossz kör bevállalását, és nagyon másképp alakulhat a verseny.
Persze nem tudni hogyan, de az esély nagy.

dugojancsi

Természetesen nem köröztök akkor egyszerre mindketten a pályán. 20-30 perc sok mindenre elég.

111111111111, ha valaki nagyon csalni akar, akkor az valszeg meg is tudja tenni.


"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
 
dzsavermadarDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 12:41:29 | Üzenet # 189
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
Tudom, hogy sokat töprengtünk már ezen rajtsorrend korrekt megállapítása témán, és nem nagyon jutottunk előbbre, mint ahol vagyunk.
Én mindenesetre nem adom fel, hogy egy valóban jó megoldást találjak, vagy legalább ötletet adjak másoknak, akik majd megtalálják a helyes utat.
Mert ami eddig volt, és van, azt be kell látnunk, hogy nem a tökéletes megoldás.

Csak egy példa (tudom, hogy ezzel nem mondok újat)
Egy vágott körrel az első helyről indulok. A mögöttem levőnek meg kell küzdenie az én megelőzésemmel, és a szerencsétlenkedésem következtében esetleg pályán kívülre kerülünk, és a mezőny végén futunk célba.
Ha nem lettem volna ott, akkor sima rajt-cél győzelem is lehetett volna.

Ez még nem elég, hanem a második futamon is hátulról rajtolhat a "közreműködésem" eredményképp, és nem pedig a 8.ról.

Az, hogy időbüntit kapok utólag, az vagy jelent valamit az eredményemben, vagy nem.

Na , ezért keresem én a jó megoldást.
Igaz, hogy ez egy szélsőséges példa volt, de akár ez is bekövetkezhetne, de ha csak 1-2 pozíció elvesztését is eredményezi a "helytelen" rajtsorrend, már az is rossz.

Eddig mindegyik alkalmazott megoldást elfogadtuk, mert nem volt jobb.
Most sincs, ezért kellene keresni. Aki keres, az talál! - szól a mondás.
Nem feltétlenül a mostani szezonra, de a jővőre esetleg.


"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
 
dugojancsiDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 13:09:26 | Üzenet # 190
dugo mester
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 359
dzsavermadar, igazad van és ezért én azt javaslom, térjünk vissza az előző szezonban használt megoldásra, időmérő után azonnal ellenőrizzék le a VB-k gyors köröket és aki vágott, vagy szélesített az kapja meg a büntetését! Szerintem jelen helyzetben ez a legjobb megoldás!

   

Az üzenetet módosította dugojancsi - Csütörtök, 2011-09-08, 13:14:54
 
spdriDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 13:27:42 | Üzenet # 191
Ezredes
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 229
Szerintem is az lenne a legjobb, ha futam előtt ellenőrizve lennének a leggyorsabb körök, ha megoldható lenne... :)
A futam előtti gyorskör ellenőrzés eredményeképp hogyan alakulna a büntetési tétel? Mert az 5-10 mp nem reális...
 
sortiefishDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 13:49:11 | Üzenet # 192
Vezér-őrnagy
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 340
Quote (dugojancsi)
igazad van és ezért én azt javaslom, térjünk vissza az előző szezonban használt megoldásra, időmérő után azonnal ellenőrizzék le a VB-k gyors köröket és aki vágott, vagy szélesített az kapja meg a büntetését! Szerintem jelen helyzetben ez a legjobb megoldás!


+1

Annyival egészítem ki, ha ez túl sok dologgal jár a VB-nak, nekem most ennyi jutott az eszembe.
- gyors körök ellenőrzése
- büntetés kiszabása
- kiszámítani az új sorrendet
- rajtsorrend szerkesztése már az első futamban is

Akkor maradjon az utólagos elbírálás. A következő szezonban vagy most is.
 
dugojancsiDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 14:19:56 | Üzenet # 193
dugo mester
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 359
sortiefish, valóban sok munkával járna a VB-knek, ezért szerintem az lenne a legegyszerűbb és leggyorsabb megoldás (2-3 perc), ha mindenki magának ellenőrizné a gyors körét az időmérő edzés után. Aki vágott vagy szélesített az jelent a VB-knek, ők pedig kiosztják a megfelelő büntetést érte!
Másnap ellenőriznék a VB-k a gyors köröket ahogy eddig is és aki nem jelentett, annak az eredményeit törlik. Ezzel a radikális büntetéssel nem hiszem hogy valaki megkockáztatná a sumákolást.


   

Az üzenetet módosította dugojancsi - Csütörtök, 2011-09-08, 14:20:42
 
spdriDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 14:25:13 | Üzenet # 194
Ezredes
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 229
dugojancsi, így is jó ötlet:)

vissza tudom nézni a gyorskört anélkül hogy kilépnék a játékból vagy hogy véletlenül törlődne (mert alapból felülírja...)?
 
hun88Dátum: Csütörtök, 2011-09-08, 14:25:35 | Üzenet # 195
Ezredes
Csoport: Versenyzők
Üzenetek: 155
Mi lenne ha az időmérőt 3 csapatra osztanánk. így két ember figyelheti egy egy ember köreit,és azonnal jelezhetik ha vágás van.egy egy csapatnak van mondjuk8-10 perce időt futni,mindenki más pedig figyel..utána jön a következő csapat.
Büntetés...Vágtál egy szektorban,meg kell nézni az abban a szektorban elért 2,3 legjobb idődet,és úgy látjuk hány tizedes a vágás.annyit adunk pluszban a gyors körhöz.
egy igazolhatóan 1 tizedes vágást ne másodpercekkel büntessünk. Büntessük a duplájával 2 tizeddel.
A másik figyelését mindenki meg tudja oldani. nem nagy kunszt fentről nézni rajta van e a rázókövön a kereke vagy nem.
Vagy két fel osztani.mindenki kap egy szellemet...Ha kétfelé van osztva a páylán is kevesebbet kell kerülgetni,szinte minden gond mególdodik.

Ötlet, mert még nem olvastam ezt.De egy pillanat alatt is beláthatom miért rossz, csak más agya és tapasztalata is kell hozzá.

Köszönöm!
Ja! és ha mész 200x kört egy pályán, csak ugy hullanak a tizedek.Minden csak idő kérdése:-)
 
dzsavermadarDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 14:26:03 | Üzenet # 196
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 571
Nekem bármi megfelel.
De ezt is jól át kell gondolni, mert még akkor is, ha mindhárom VB tag jelen van, 15-20-30 perc alapból elmehet az ellenőrzésre, és az idén pont ez miatt álltunk át a mostani módszerre.
Ha meg VB tag hiányzás van, akkor meg csak nyúlik az idő.
Ebben az esetben a megoldást az jelenthetné, ha az időmérő, és a verseny között időben nagyobb hézag lenne.
És itt tértünk megint vissza oda, ahol már jártunk régebben.
„Mikor legyen az időmérő?”
Emlékszem, hogy előző napra azért nem jó, hogy ne vegyük el a hétvége mindkét napját. Teljesen jogos!!!
Legyen fél óra a különbség? Nem biztos, hogy minden esetben elég.
Legyen egy óra?
Minek várjunk, ha már esetleg kész az ellenőrzés.
Addig legyen szünet, amíg az ellenőrzés tart?
Ez meg nem behatárolható, tehát a kezdési időpont „gumis”, bizonytalan.

Nem könnyű, az biztos, és hogy a VB oldaláról is nézzük a dolgot, nekik sem leányálom rögtön az időmérő után, szusszanás helyett „dolgozni”, és felelős döntéseket hozni.
Nem beszélve arról, hogy rögtön utána versenyre kelni.
Természetesen én bevállalok bármit, amiről úgy gondoljuk, hogy jobb lesz.

Hú, mire elküldtem ezt az üzit, addigra pár új is lett wacko


"A versenyzés nem csak a győzelemről szól."
 
dugojancsiDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 14:26:11 | Üzenet # 197
dugo mester
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 359
spdri, persze, még keresgélni sem nagyon kell, a visszajátszásoknál a pálya neve mellett ott lesz hogy gyors kör.

   
 
Ted-MosbyDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 14:26:43 | Üzenet # 198
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 709
az előző szezonban azért nem tudtuk ellenőrizni az időmérő után a gyors köröket, mivel nem volt állandó és független szerver
most van ebből a szempontból ez megoldható lenne, de
- pl 23 ember gyors körének ellenőrzése, még akkor is ha az egyenes részeken pörgetjük a replay-t, beletelne 25 - 30 percbe, tehát 19:00-tól 19:30 .ig elmenne fél óra a többieknek "ásítozással" + ki is esnének a ritmusból azok akik nem köröznek a szabadidő alatt
- ha meg is vannak a büntetések (most pl.: 7 ember kapott rossz időmérő körért), ezeket kiszámolni, megint nem egy perc
- hozzá jön még a rajtsorrend állítás ami megint legalább 5 - 10 perc ha nem rontom el

összeszámolva ez kb 40 -45 perc legrosszabb esetben pluszban, így az első verseny nem 19:15-kor, hanem legalább 19:45-kor kezdődne a második pedig 20:30 körül (ha mindenben a leggyorsabbak vagyunk)
így nekem az jön ki végül, hogy 18:30-tól legalább 21:00-ig le lennénk foglalva, feltételezem ezt nem mindenki tudja megcsinálni,(asszony, gyerek, barátnő mellett)
ezt is vegye figyelembe mindenki

+ még dzsaver ötletére is reagálva, nem támogatom, mert lehet csalni, itt a bizonyíték, mindenki figyelmesen olvassa el:

forrás: VCRC.hu !!!


 
dugojancsiDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 14:31:32 | Üzenet # 199
dugo mester
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 359
Quote (dugojancsi)
szerintem az lenne a legegyszerűbb és leggyorsabb megoldás (2-3 perc), ha mindenki magának ellenőrizné a gyors körét az időmérő edzés után. Aki vágott vagy szélesített az jelent a VB-knek, ők pedig kiosztják a megfelelő büntetést érte!
Másnap ellenőriznék a VB-k a gyors köröket ahogy eddig is és aki nem jelentett, annak az eredményeit törlik. Ezzel a radikális büntetéssel nem hiszem hogy valaki megkockáztatná a sumákolást.


Erről mit gondoltok VB-k?


   
 
Ted-MosbyDátum: Csütörtök, 2011-09-08, 14:32:47 | Üzenet # 200
Vezér-hadnagy
Csoport: Diktátorok
Üzenetek: 709
Quote (spdri)
vissza tudom nézni a gyorskört anélkül hogy kilépnék a játékból vagy hogy véletlenül törlődne


igen
a visszajátszásoknál lehet állítani mp-eket, asszem 180 mp, azaz 3 perc (én így állítottam be)
ha mondjuk mentél egy gyors kört, utána rögtön visszalépsz a garázsba
balra lent ugye megy a folyamatos videó, ezen az utolsó két körödet vissza tudod nézni, az belefér 3 percbe, ha rákattintasz akkor ugye teljes képernyőn láthatod
tehát ha meg akarod nézni kilépés nélkül ez a legjobb módszer


 
Keresés:

Copyright MyCorp © 2025
Az oldalt a uCoz rendszer működteti